פיתוח גמישות באומדן כמותי
איך מעודדים את התלמיד להשתמש בייצוגים כמותיים שונים לפיתוח תפיסת האומדן הכמותי שלו.
Курс
бесплатно
10 часы
Курс VOD
תלמידים רבים מתקשים באומדן כמותי בשל הנטייה שלהם למנות ובשל חוסר ההתנסות באומדן כמותי. התלמידים יכולים לאמוד בצורה מדוייקת מבלי למנות מספר קטן של חפצים- עד חמישה חפצים, לא יותר. עם זאת, בחיי היום-יום תלמידים נתקלים במקרים רבים שבהם עליהם לאמוד כמויות גדולות יותר של חפצים במהירות ובקירוב מירבי. מסיבה זו יש ערך בפיתוח תפיסת אומדן כמותי אצל תלמידים, ולכן התכנסנו.
יש ערך מתמטי לפיתוח יכולת אומדן כמותי אצל הלומדים הצעירים, ככלי מתמטי בכלל תובנה מספרית. יכולת זאת עשויה להכשיר אותם לשימוש באמודן בעבודה עם כמויות, מדידות, חישובים ופתרון בעיות, וגם לקבוע את מידת הסבירות של תוצאות תרגילים לצורך רפלקציה ובקרה עצמית בפתרון תרגילים ובעיות.