ד"ר נרי הורוביץ
עוסק בהיסטוריה של החינוך בישראל ומומחה לחברה החרדית. לימד במחלקה למדע המדינה ומדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית, מלמד במכללת ספיר ומכהן כיו”ר חברת “אגורא – מדיניות” המציעה ייעוץ למשרדי ממשלה.
תוכניות המנהיגות של מנדל מפתחות יכולת לנתח את המציאות ולהגדיר מחדש בעיות ופתרונות, מתוך הבנה מערכתית וידע השוואתי, ומתוך מודעות למגוון הבחירות הערכיות הרלבנטיות לכל הכרעה מקצועית.
השילוב בין לימודים מעשיים ותיאורטיים בתחום המקצועי, לבין לימודי רוח, החושפים את הממד הערכי המעורב בכל תהליכי קבלת החלטות, הוא השילוב המייחד את תוכניות המנהיגות של הקרן.
בוגרי מנדל, הבאים מכל שדרות החברה בישראל, פרוסים בכל הארץ, ותורמים כל אחד בתחומו ובהתאם לערכיו, לשיפור מערכות החינוך, החברה והתרבות, ומובילים יוזמות רבות הן בשירות הממשלתי והן בארגונים ללא כוונת רווח.
קרן מנדל-ישראל פועלת מראשית שנות ה-90, באמצעות חמש יחידותיה: בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, מכון מנדל למנהיגות, מרכז מנדל למנהיגות בנגב, מרכז מנדל למנהיגות בצפון ויחידת בוגרות ובוגרי מנדל.
פעילות הקרן נערכת וממומנת על ידי קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, שהוקמה בארה"ב ב-1953. הקרן פועלת לשיפור איכות החיים ולשגשוגן של חברות צודקות, סובלניות, מיטיבות ודמוקרטיות בארצות הברית ובישראל.
עוסק בהיסטוריה של החינוך בישראל ומומחה לחברה החרדית. לימד במחלקה למדע המדינה ומדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית, מלמד במכללת ספיר ומכהן כיו”ר חברת “אגורא – מדיניות” המציעה ייעוץ למשרדי ממשלה.
פרופסור אמריטוס בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב. במהלך כהונתו היה ראש המגמה לתכנון לימודים, ראש ההתמחות בחינוך דמוקרטי, ראש החוג למדיניות ומנהל החינוך, מופקד הקתדרה לחינוך יהודי וראש בית הספר. תחומי מחקרו הם ההיסטוריה של החינוך בארץ ישראל, שילוב מחקר היסטורי עם קביעת מדיניות חינוכית עכשווית, חינוך קיבוצי וחינוך בלתי פורמלי.