כל הילדים חווים פחדים וחרדות ברמות מגוונות ובשלבים שונים בחייהם:
מהו תפקידנו כהורים כאשר ילדנו חווה פחד או חרדה? כיצד מזהים זאת גם כשהילד לא מדבר על כך? מהן הגישות הפסיכולוגיות הנפוצות המסבירות את הפחד והחרדה? כיצד נכון להתייחס לפחד שאיננו תואם את המציאות או אף דמיוני? אילו טעויות נפוצות אנו עושים שדווקא מעצימות פחד וחרדה ומתי נכון ללכת לייעוץ מקצועי?
קורס זה עונה על השאלות הללו תוך התייחסות לגישות הפסיכולוגיות הנפוצות לטיפול בפחדים וחרדות וכן לפן המעשי.
תפקידנו כהורים (ואף מי שעובד עם ילדים במסגרות השונות), משמעותי בכל הקשור לפחד וחרדה בקרב ילדים: יש לנו אפשרות לזהות סימפטומים (מילוליים ולא מילוליים), לטפל בנושא בגזרה שלנו ובמידת הצורך להוות גורם משמעותי בתהליך טיפולי אצל איש מקצוע.
הקורס משלב התייחסות לגישות הפסיכולוגיות המסבירות את מקור הפחד והחרדה ומציעות אופני התמודדות. בנוסף הקורס מעורר בקרב הלומד חשיבה על עצמו ועל ילדיו כחלק מניתוח מקרים נפוצים בגיל הרך, גיל בית הספר וגיל ההתבגרות.
פסיכולוגית חינוכית מומחית, מטפלת בהורים וילדים, מלווה צוותים חינוכיים ופארא-רפואיים, מרצה בארגונים ובשירותים פסיכולוגיים. מובילת פורום אמפטי”ה.
ד”ר דרור אורן (PhD) פסיכולוג קליני וחינוכי, מדריך מוסמך בשתי החטיבות. מוביל משותף לפורום אמפטי”ה. מרצה בארץ ובעולם, מלמד ומדריך בתוכניות לפסיכותרפיה באוריינטציה פסיכואנליטית של הפקולטה לבריאות ורווחה באוניברסיטאות חיפה ולימודי המשך של ביה”ס לעו”ס בתל אביב ובלימודי פסיכולוגיה חינוכית בתל-חי. מומחה לעבודה טיפולית עם הורים ומפתח המודל לטיפול דינמי בהורים. מחבר הספרים: הורות במחשבה שנייה, הורות יחידנית- לגדל ילד לבד ומפתח שותף למשחק הטיפולי – מדברים גירושים. קליניקה לטיפול ולהדרכה בכרמיאל.