מדריכה ארצית באגף עובדי הוראה בתפקידי הדרכה, משרד החינוך.
מרצה בסמינר הקיבוצים ובעלת תואר ראשון בתחום שילוב אומנויות בחינוך ותואר שני במדעי היהדות – ספרות עברית ומגדר.
מוכרת כ’מומחית בתחומה’ מטעם משרד החינוך, בתחומי הפדגוגיה הדיגיטלית, פיתוח קורסים מקוונים והדרכה.
התחלתי את עבודתי בחינוך כעובד נוער בחינוך הבלתי פורמלי במסגרות שונות, במהותי אני קודם כל עובד נוער. ב- 2008 הקמתי את “מרכז סופיה – לפילוסופיה יישומית”, מתוך אמונה שתפקידנו כאנשי חינוך הוא לעורר את הילדים להשתומם ולהתפלא. לעורר את הסקרנות הטבעית, במקום להעביר להם ידע או למלא אותם בתשובות שלנו. “הרי להשתומם הוא סימן ההיכר של הפילוסוף” (אפלטון) “וכל פעם שאלמד את תלמידיי דבר כל שהוא, אמנע מהם את היכולת לגלות את הדבר בעצמם” (פיאז’ה).
כיום אני מנחה בארגון ‘ערי חינוך’, אשר מבחינתי משלב מהויות של השתוממות, רצון ומוכנות לאתגר, להעז, לחלום ולפרוץ אל מעבר לידוע ולבטוח ובכך יוצר חיבור בין הצד החוקר, המשתומם והמתפרץ שבי, לתפיסתי החינוכית הרואה בכל ילד יצור מושלם שזקוק לכמה שפחות הפרעה בתהליך הלמידה. כשנשאר לי קצת זמן אני פעיל חברתי באתגרים לוקאליים וארציים. נשוי +3. גר בפרדס חנה. בעל תואר ראשון בפילוסופיה מהאוניב’ הפתוחה ותואר שני בייעוץ ארגוני מאוניב’ בר-אילן. כיום, במסגרת הדוקטורט, אני חוקר בבית ספר לחינוך של אוניב’ ת”א, את הקשר בין עירוניות, קהילה ומסגרות חינוך בלתי פורמליות.
יזמית בתחום החדשנות החינוכית ומנהלת פדגוגית של תוכנית How2MOOC בערי חינוך.
בעלת תואר שני מאוניברסיטת חיפה. מרצה ומנחה בקורסי הנחיית קבוצות, מלווה מורים ומנהלים בתהליכי שינוי, ב 2013 נעניתי לקריאה של מנכ”ל ערי חינוך יעקב הכט להכשיר וללוות מורים שילמדו MOOC בכיתות על פי מודל הנבחרת של ערי חינוך. מאז אני עומדת בראש הצוות שמפתח את המודל ומכשיר מורים במערכת החינוך להפוך למוקסטרים.
לימים קראנו למודל How2MOOC. ה-MOOC הוא תופעה ייחודית ובלתי נמנעת שיכולה לשנות את פני החינוך. אולם אני מאמינה כי ה Game Changer האמיתי הוא בלמידת ה MOOC על פי מודל How2MOOC.
בדרך זו נוכל כולנו לייצר שינוי במערכת החינוך. גם בתפקיד המורה וגם בתפקיד התלמידים. מודל H2M מאפשר לתלמידים לצרוך ידע באופן אקטיבי , לבטא את הייחודיות האישית שלהם ולקחת את האחריות לתהליך הלמידה מתגוררת בפרדס חנה-כרכור עם בנזוגי נמרהוד וילדינו יובל והללי.
ראש המסלול לעיצוב תעשייתי בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון.
היחידה לתומכי הוראה , מינהל עו”ה
לעדי רוזן הוא בעל תואר ראשון ותואר שני מהאוניברסיטה העברית בירושלים (בהצטיינות). עסק בהוראת פיזיקה בכיתות י – י”ב במשך 42 שנה. במקביל להוראה, עבד במחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע במשך 27 שנה. תחומי עיסוקיו המרכזיים במכון ויצמן היו פיתוח והוצאה לאור של 15 ספרי לימוד. תכנן ניסויי מעבדה חדשים, פיתח את רשימת הניסויים הארצית לתלמידי פיזיקה ומיין לפי קריטריונים שונים. ושימש מרצה בקורסים ובהשתלמויות מורי פיזיקה שהתקיימו במכון. כמו כן הוא יזם (עם אחרים) שינוי של תכנית הלימודים בפיזיקה, ופיתח כ- 70% ממנה. בנוסף לכך, עדי רוזן מילא כמה תפקידים במשרד החינוך: שימש במשך 3 שנים כמפקח ארצי לפיזיקה, ובמשך 10 שנים כמפקח ארצי על הוראת הפיזיקה במכינות הקדם אקדמיות במוסדות להשכלה גבוהה. הוא הדריך (תפקיד המכונה “מדריך ארצי”) את מורי פיזיקה בתיכונים במשך 20 שנים. כמו כן ערך את דפי הנוסחאות והקבועים הפיזיקליים המשמשים בבחינות הבגרות. עדי שימש חבר וועדת המקצוע לפיזיקה במשך כ- 20 שנה.
עדי רוזן עבד כמרצה לפיזיקה במכללת בית ברל במשך 13 שנה ופרסם 36 מאמרים רובם בעיתון תהודה (עלון מורי הפיזיקה בהוצאת מכון ויצמן למדע). ערך עריכה מדעית ופדגוגית שמונה ספרי לימוד בפיזיקה. ופיתח בשנות השמונים תוכנת מחשב שנועדה לאפשר ניתוח ממוחשב של תוצאות ניסויים. עדי רוזן הרצה בכנס בין-לאומי של אנשי הוראת המדעים ושל אסטרופיזיקאים בסן-דיאגו שבקליפורניה בנושא “מערכות ייחוס”. בשנת 2016 הוא יצא לגמלאות, והמשיך בעבודתו כמרצה במכללת בית ברל, והוא מפתח שני כרכים בנושא “אלקטרומגנטיות” ושני כרכים בנושא “מערכות ייחוס”.
ילידת רומניה, תואר שני בהנדסת חשמל.
בארץ לימדתי פיזיקה תלמידי חטיבה עליונה ברמה של 5יח”ל במשך 35 שנה, מתוכם 19 שנה בחמד”ע תל אביב, הייתי תמיד זמינה לעזור, תמיד האמנתי ביכולות של כל תלמידה ותלמיד, עודדתי אותם להתמיד, לא לוותר, לא להתייאש. שילוב בין לימוד תיאורטי, ניסויי מעבדה רבים ומגוונים ופתרון בעיות מושכל היה השילוב המנצח.
התמורה למאמצי היה כשבכל שיעור ראיתי בעיניים של תלמידי כיצד מתרחבות ומתעמקות אצלם ההבנה וההנאה מהלימודים.
הרבה שנים הייתי גם חברה בקבוצת הפיזיקה במחלקה להוראת המדעים של מכון ויצמן למדע
איריס מורה ורכזת פיזיקה, מלמדת בחטיבה העליונה , גימנסיה קציר בחולון, מזה 31 שנים. לאורך כל התקופה, הגישה אלפי תלמידים לבחינות הבגרות בפיזיקה ברמת 5 יח”ל. רבים מתלידיה הגיעו לעמדות מפתח בתעשיה ובאקדמיה.
כמו כן, איריס מדריכה מחוזית וארצית בפיקוח על הוראת הפיזיקה. מתוקף תפקידה היא חונכת מורים חדשים וותיקים, מפתחת ומרצה בהשתלמויות רבות בנושאים מגוונים העוסקים בפדגוגיה בפיזיקה ויישומה בדרכים חדשניות באמצעות כלים טכנולוגיים.
בנוסף איריס אחראית על פרוייקט “הקורס האקדמי המקוון” , החושף תלמידי תיכון ללימודים אקדמאיים ומעודד אותם לשאוף גבוה.
כמורה, איריס מאמינה כי הדבר החשוב ביותר הוא לאהוב את בני הנוער, להאמין שכל אחד יכול להגיע לכל מקום שישאף, אם הוא מוכן להשקיע מאמץ. מורה שאוהב את תלמידיו, יוכל לעורר בהם את הסקרנות ולהדביק אותם בהתלהבותו. הרצון לדעת טמון בכל אחד, רק צריך לעורר בהם את הענין
מורה לפיזיקה 20 שנה, מוביל קהילות מורים לפיזיקה מטעם המחלקה להוראת המדעים מכון וייצמן למדע ומדריך מחוזי ראשי בפיקוח להוראת הפיזיקה.
נשוי לשרון ואבא למאור ונועם.
בעל תואר ראשון להוראת המדעים בהתמחות למתמטיקה, הפקולטה לחינוך, הטכניון.
בעל תואר שני בהוראת המדעים בהתמחות להוראת הפיזיקה בתכנית רוטשילד-וייצמן, מכון וייצמן למדע.
מלמד פיזיקה במרכז חינוך ליאו באק בחיפה, שם משמש גם כרכז הפיזיקה ומנהל תחום מדעים וטכנולוגיה.
זוכה פרס קרן טראמפ להוראה איכותית לשנת 2013 וזוכה פרס עמוס דה-שליט ז”ל למורה מצטיין לפיזיקה 2019.
מאמין כי ניתן ללמד פיזיקה עם חוויה והנאה בעזרת פעילויות חווייתיות לתלמידים ולא רק עם משוואות ותרגילים במטרה ליצור סקרנות והגברת מוטיבציה תוך העמקת ההבנה. רואה חשיבות גדולה לעודד יותר בנות לבחור את הפיזיקה כמקצוע מוגבר בתיכון והוא בצוות ייחודי וייעודי לכך בפיקוח להוראת הפיזיקה