смена языка
смена языка
связь \ зачисление
связь \ зачисление
каталог
каталог
контакт
контакт

אתגרי החינוך בעידן הפוסטמודרני

האם יש עדיין הצדקה לבית הספר? מי קובע מה ללמד? מה התוקף של חינוך לערכים? ולמה שתלמידים ישתפו פעולה? בקורס נברר מהו פוסטמודרניזם ומהם האתגרים שהוא יוצר לאנשי חינוך. נבחן דרכי התמודדות, ונציע מענה לשאלה: למה לבוא לבית הספר? למה ללמוד? למה ללמד?
icon-degrees
Курс
icon-price
бесплатно
long course
4 часов в неделю | 14 Недели
video play

Как я могу получить академический зачет за курс?

Для регистрации со скидкой (всего 205 шекелей) на сайте колледжа нажмите здесь .

Онлайн-курс включает академический контент, но сам по себе не дает академического зачета.

Чтобы получить академический кредит, вам необходимо зарегистрироваться на курс на сайте колледжа и успешно сдать академический экзамен, проводимый в академическом колледже Бейт Берель.

  • Иностранные учащиеся, которые зарегистрируются на онлайн-курс и будут заинтересованы в регистрации в будущем в качестве студентов дневного отделения Академического колледжа Бейт Берель, будут иметь право на освобождение от оплаты в следующем учебном году.
  • Заинтересованные в учебе, которые пройдут вышеупомянутый курс и зарегистрируются для обучения в колледже, будут иметь право на компенсацию за набранные ими кредиты.

Чтобы получить льготы и академический зачет, вам необходимо зарегистрироваться на веб-сайте Академического колледжа Бейт Барель.

Чему мы научимся?

  • הלומדים יכירו את אפיוני התרבות הפוסטמודרנית.
  • הלומדים יבינו את הרעיונות המרכזיים של הפילוסופיה הפוסטמודרניסטית (ניטשה ופוקו) והאג'נדה הפוסטמודרנית (רב תרבותיות).
  • הלומדים יכירו ביטויים מרכזיים של משבר החינוך (בעיית המטרות, התכנים, הסמכות).
  • הלומדים יבחינו בין מספר דרכים מרכזיות להתמודדות של אנשי חינוך עם תכני המשבר.
  • הלומדים יגבשו עמדה אישית לגבי דרך ההתמודדות המועדפת לדעתם.

Описание

אומרים שמשבר החינוך קשור לפוסט מודרניזם. למה העידן הזה הביא איתו משבר בחינוך?
מה הוא בדיוק המשבר הזה? למה כל כך קשה היום למורים לבסס את הסמכות שלהם בכיתה?
ולמה נראה שבלתי אפשרי להחליט אילו תכנים ללמד, ולאילו ערכים אנחנו רוצים לחנך?

בקורס נבקש להבין לעומק את הגורמים והביטויים של משבר זה, ונבקש לסייע לאנשי חינוך בהתמודדות איתו.

הקורס כולל 3 חלקים:

בחלק הראשון נכיר את הפוסטמודרניות כתופעה התרבותית ואת הפוסטמודרניזם כפילוסופיה וכאג’נדה פוליטית.
בחלק השני נברר כיצד עידן זה מאתגר את החינוך באופנים רבים: בערעור ההצדקה של מטרות החינוך ושל תכניות הלימודים, בערעור הביסוס של הידע הנלמד, בחוסר ההתאמה של אופני הלימוד, ובאובדן הלגיטימציה של הסמכות החינוכית .
בחלק שלישי והעיקרי של הקורס נבחן גישות שונות ודרכי התמודדות שונות עם האתגרים שזוהו, ביניהן דרכים המבקשות לעמוד בפרץ ולהגן על החינוך מפני האיום הפוסטמודרני, אחרות המנסות לשנות את החינוך ולהתאימו למאפיינים הפוסטמודרניים של המציאות, ובתווך אלה המבקשות לאמץ כלים פוסטמודרניים לחיזוק ערכים מודרניסטיים.
הקורס מיועד בעיקר לסטודנטים להוראה ולמורים ועובדי חינוך והוראה בפועל, אך יכול לעניין ולתרום גם להורים, ולכל אדם המתעניין בתהליכים חינוכיים ותרבותיים של העידן הנוכחי.

אין דרישות קדם ואין ידע קודם החיוני כדי ללמוד בקורס. במהלך הקורס נארח מרצים אורחים, מומחים, ובעיקר מורות ומורים כדי ללמוד מהם ובעזרתם על נושאי הקורס.

הקורס מתקיים בשני מסלולים מקבילים, בעברית ובערבית, ופותח בשיתוף פעולה בין המרצים בשתי השפות.

חלק מההרצאות ומהפעילויות משותפות לשני המסלולים, ומבטאות את המחויבות המתמדת של המכללה האקדמית בית ברל לחיים משותפים של יהודים וערבים בחברה הישראלית.

המשימות הכלולות בקורס כוללות קריאת מאמרים, ביצוע מבדקים, השתתפות בדיונים קבוצתיים במסגרת פורומים ולוחות שיתופיים, ופתירת מבחן מסכם בסיום הקורס.

המשימות ופרטי הקריאה יותאמו לרקע ולצרכים של כל קבוצת לומדים.

  • главное учреждение
    главное учреждение:
  • цена
    цена:
    бесплатно
  • скорость обучения
    скорость обучения:
    עצמי
  • Продолжительность курса
    Продолжительность курса:
    4 часов в неделю | 14 Недели
  • язык курса
    язык курса:
    עברית
  • Язык субтитров
    Язык субтитров:
    עברית
    אנגלית
    ערבית
  • диплом
    диплом:
    אין תעודה
  • Академический кредит
    Академический кредит:
    כולל קרדיט אקדמי
  • Предыдущие знания
    Предыдущие знания:
    без предварительного знания
Давайте расскажем ребятам
לינקדאין
פייסבוק

Сотрудники курса

ד”ר אורית שורץ-פרנקו

מרצה
Колледж Бейт Берл

כיום:
ראש היחידה ללימודי חינוך, מרצה בפילוסופיה של החינוך בפקולטה לחינוך
ובמדרשה לאמנות במכללה האקדמית בית ברל.
מכשירה מורים לפילוסופיה במוסדות נוספים להכשרת מורים.
אם לשלושה.

בעבר:
מורה ורכזת מגמת פילוסופיה בתיכון עירוני א בתל-אביב.

תחומים מרכזיים של הוראה ומחקר:
חינוך מוסרי ופוליטי, למידה דיאלוגית, דמות המורה, אוטונומיה של מורים.