ד”ר יוסי קוגלר
ד”ר יוסי קוגלר הוא מנהל פרויקטים ומפתח תוכן במחלקת פיתוח למידה מקוונת בבית ספר הבינלאומי להוראת השואה ביד ושם.
Yad Vashem stands at the forefront of ongoing efforts to ensure and represent the memory of the victims of the Holocaust and its era; to faithfully document one of the darkest chapters in human history; and effectively deal with the ongoing challenges related to keeping the memory of the Holocaust relevant for future generations.
From the day it was founded, Yad Vashem gave high priority to the study of the Holocaust and the publication of studies on the subject. The story of the Holocaust unfolds and develops all the time, and with the expansion of knowledge, more and more questions arise, and even so, there are still many aspects of the Holocaust that need to be explored. In addition, Yad Vashem is entrusted with documenting the events of the Holocaust by collecting millions of documents and preserving them so that the accurate and detailed historical documentation of the atrocities committed against the Jewish people is preserved and handed down to future generations. The Yad Vashem archive contains the largest collection of Holocaust documentation in the world. The 125 million pages of documentation, the films, the 420,000 photographs and over 100,000 testimonies of survivors constitute irrefutable proof of the genocide and crimes against humanity committed by the Nazis and their aides.
Today we are witnessing a growing interest in the subject of the Holocaust among teachers, educators, students and people from informal systems in studying and teaching the Holocaust. As part of these processes, the subject of the Holocaust burst into public consciousness and penetrated in many ways into the public debate and the issues on the agenda in Israel and the world. The International School for the Teaching of the Holocaust deals with the teaching of the Holocaust as a historical event of educational significance that must be studied as such. The study can and should be based on different and diverse disciplines that rely on the knowledge infrastructure, striving to present and emphasize the complexity and multidimensionality of human behavior during the Holocaust.
The main activity of the school is focused both on face-to-face tutorials and workshops for students, teachers and educators, and on providing diverse pedagogical tools to teachers and educators from Israel and abroad. These goals are achieved through a variety of activities carried out by the school. In addition, the school offers distance learning courses. These trainings allow teachers and educators to study courses on the subject of the Holocaust via the Internet. The learners can refresh and expand their knowledge on the subject of the Holocaust and study from home without having to be present in class at fixed times.
ד”ר יוסי קוגלר הוא מנהל פרויקטים ומפתח תוכן במחלקת פיתוח למידה מקוונת בבית ספר הבינלאומי להוראת השואה ביד ושם.
דפנה דולינקו היא בעלת תואר שני בתולדות עם ישראל ויהדות זמננו מהאוניברסיטה העברית ומפתחת תוכן במחלקת פיתוח למידה מקוונת בבית הספר הבינלאומי להוראת השואה ביד ושם.
דימה קולוטילנקו הוא תלמיד מוסמך בחוג להיסטוריה כללית באוניברסיטת תל אביב ומפתח תוכן במחלקת פיתוח למידה מקוונת בבית הספר הבינלאומי להוראת השואה ביד ושם.
יפית פריד סיימה את לימודי התואר הראשון בתולדות ישראל וחינוך באוניברסיטת בר אילן. היא מפתחת תוכן ומחנכת במחלקת למידה מקוונת בבית הספר הבינלאומי להוראת השואה ביד ושם.
יובל עובדיה סיים את לימודי התואר הראשון בהיסטוריה וחינוך באוניברסיטה העברית. הוא עובד במחלקת למידה מקוונת בבית הספר הבינלאומי להוראת השואה ביד ושם
ד”ר אולגה אונגר היא בעלת תואר דוקטור מאוניברסיטת בר-אילן, המחלקה לתולדות ישראל ויהדות זמננו, מפתחת תוכן במחלקת פיתוח למידה מקוונת בבית הספר הבינלאומי להוראת השואה ביד ושם.
היא בעלת תואר שני מהאוניברסיטה העברית בירושלים, המחלקה להיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו, מנהלת מדור פרויקטים מקוונים ומפתח תוכן במחלקת פיתוח למדיה מקוונת בבית הספר הבינלאומי להוראת השואה ביד ושם