בעשורים האחרונים אנו עדים לשינויים מרחיקי לכת המתרחשים בחברת המידע, בעיקר בנפחי המידע והידע העומדים לרשותנו והגדלים בקצב מואץ, במגוון הכלים לשיתוף במידע ובידע, ובשיפור מתמיד ביכולות התקשורת החברתית בין הגולשים. שינויים אלה, אשר משליכים על כל היבט של חיינו כמעט, משפיעים גם על מערכות החינוך ועל תהליכי ההוראה, הלמידה וההדרכה בכל הרמות: החל בתלמידים ובמורים, וכלה בדרגים הגבוהים ביותר של המופקדים על ניהול המערכות.
הקורס שלפניכם, למידה וחינוך בחברת המידע, הוא קורס בין־תחומי הכולל נקודות מבט שונות, מתוך הסתכלות אתית, פדגוגית וארגונית־מערכתית. במהלך הקורס נתעמק בשינויים החלים בתהליכי למידה, הוראה והדרכה בעקבות אימוץ של טכנולוגיות מידע. הקורס מנגיש את חומרי הלימוד בפורמט דיגיטלי, והוא כולל הרצאות, הפעלות, דיונים מגוונים וכן קישורים למקורות ברשת ולחומרי מולטימדיה בנושאים רלוונטיים שונים.
ד”ר תמר שמיר ענבל היא חברת סגל הוראה בתואר השני בטכנולוגיות למידה, חוקרת, מנחת סטודנטים בכתיבת עבודות תזה, מרכזת הוראה ומרצה בשלושה קורסים (מחקר איכותני בחינוך, למידה וחינוך בחברת המידע, “ממידע לידע בסביבות דיגיטליות ושיתופיות”), במסגרת התכנית לתואר שני, טכנולוגיות ומערכות למידה, במחלקה לחינוך ופסיכולוגיה, של האוניברסיטה הפתוחה.
תמר סיימה תואר שלישי בטכניון במחלקה להוראת המדעים והטכנולוגיה בנושא הטמעת טכנולוגיה בתרבות הבית ספרית. בנוסף לעבודתה האקדמית תמר עוסקת בהדרכה, הטמעה והשבחת תהליכי הוראה ולמידה בשילוב טכנולוגיה במסגרות להתפתחות מקצועית של מורים במערכת החינוך.
תחומי המחקר בהם היא עוסקת מתמקדים בעיצוב הוראה ולמידה משולבת טכנולוגיה במוסדות חינוך ובהשכלה הגבוהה, בהתפתחות מקצועית מותאמת למאפייני המאה ה- 21 לעובדי הוראה ובאוריינות דיגיטלית.