смена языка
смена языка
связь \ зачисление
связь \ зачисление
каталог
каталог
контакт
контакт

הערכה מעצבת: להסתכל ללמידה בעיניים

הערכה היא מילה מעט מפחידה. האומנם? לא באמת... הערכה המבוצעת לשם למידה הינה חלק אינטגרלי מתהליכי הוראה ולמידה מיטביים. בואו ללמוד יחד מדוע כדאי לשלב הערכה מעצבת בשגרת הלמידה וכיצד לעשות זאת בתהליך פשוט בן 8 צעדים.
icon-degrees
Курс
icon-price
бесплатно
long course
13 часы
video play

Чему мы научимся?

  • למה כדאי לקיים תהליכי הערכה בעולם החינוך?
  • מהם 6 עקרונות מרכזיים בהערכה?
  • כיצד משתמשים ב-4 כלי ההערכה המרכזיים?
  • כיצד מבצעים הערכה מעצבת ב–8 צעדים?
  • מה כבר יכול להשתבש וכיצד להתמודד?
  • הערכה פנימית וחיצונית – איך לייצר את התמונה השלמה לבית הספר?

Описание

הערכה המבוצעת לשם למידה, ולא רק כדי להעריך את הלמידה בסופה, הינה חלק אינטגרלי מתהליך ההוראה והלמידה. ככזו, יש לה שותפים רבים, והיא מספקת לכלל הצדדים משוב על המטרות שהושגו ועל אלה שעדיין יש להתאמץ לקראתן.

בקורס זה נלמד ונתנסה בערך של שילוב הערכה מעצבת בשגרת הלמידה היומיומית, נכיר שישה עקרונות מרכזיים בהערכה וארבעה כלים מובילים מתוך מגוון הכלים הקיימים: תלקיט, משימת ביצוע, כרטיס כניסה ויציאה ומבחן (כן כן, מבחן ככלי להערכה מעצבת).

בחלקו השני של הקורס נתנסה בתהליך עבודה פשוט בן 8 צעדים לתכנון ולביצוע הערכה מעצבת ליחידת לימוד שתבחרו מתוך תוכנית הלימודים שלכם.

יחד נצעד החל משלב הגדרת מטרות הלמידה, דרך תכנון צמתי הערכה, בחירת כלי הערכה מתאים, בניית המשימה והמחוון ועד ליישום התהליך עם התלמידים והתלמידות. כדי לעשות את השימוש הטוב ביותר בנתוני ההערכה ננתח את תמונת המצב העולה מביצועי התלמידים במשימת ההערכה ונסיק מסקנות לשיפור המשך תהליך ההוראה והלמידה.

Давайте расскажем ребятам
לינקדאין
פייסבוק

Сотрудники курса

חגית מלכה-הרטף

מנהלת קורס
Министерство образования

מובילה פעולות הדרכה לקהלים שונים במערכת החינוך, במטרה לחזק תרבות הערכה פנימית בית ספרית המקדמת הערכה לשם למידה.

צוות ההדרכה שבניהולה מקדם את תפקיד רכזות ורכזי הערכה בית ספריים וקהילות למידה לרכזות ולרכזי הערכה. רכזי ההערכה בשיתוף בעלי תפקידים נוספים, פועלים לקידום פעולות הערכה פנימיות העונות על צרכי בית הספר. בנוסף, ניהלה צוותי עבודה ייעודיים שהוקמו לצורך פיתוח כלים להערכת עובדי הוראה (מורים, מנהלים, סגני מנהלים, גננות, יועצות חינוכיות ועוד) והייתה חברה בפיתוח מודל ההערכה המעצבת המופעל כיום בהערכת עובדי הוראה.

איילת טל

מומחית תוכן
Министерство образования

חברה בצוות תחום הדרכה והערכת עובדי הוראה בראמ”ה. מפתחת הדרכה בנושא הערכה בחינוך. מנחה קהילות למידה לרכזי הערכה וקהילות למידה למנחי קהילות. מנחה ומלווה רכזי הערכה לפיתוח תרבות הערכה בית ספרית ברוח הערכה לשם למידה.
בתפקידה הנוסף סייעה בבניית הכלים למרכזי הערכה למועמדים להוראה בחברה הערבית ומלווה מזה שלוש שנים את המרכזים בפעולתם מורה למתמטיקה ורכזת הערכה לשעבר.