смена языка
смена языка
связь \ зачисление
связь \ зачисление
каталог
каталог
контакт
контакт

הכנה לבגרות בביולוגיה- גוף האדם

ניגשים לבגרות בביולוגיה? רוצים להבין איך פועלת המכונה המופלאה שנקראת גוף האדם? הצטרפו אלינו למסע היכרות עם הדבר הקרוב ביותר אליכם- גופכם. זהו קורס הכנה לבגרות בביולוגיה בנושא גוף האדם המעודד למידה עצמית וחשיבה מסדר גבוה בדרך לבחינת הבגרות. בהצלחה!
icon-degrees
Курс
icon-price
бесплатно
long course
5 часов в неделю | 12 Недели

Чему мы научимся?

  • גוף האדם- בהתאם לתוכנית הלימודים בביולוגיה בחטיבה העליונה
  • הבנת מבנה ותפקוד איברים, מערכות והגוף השלם לאור הרעיונות המרכזיים ומושגי היסוד בביולוגיה:
  • ארגון במערכות ביולוגיות
  • ויסות והומאוסטזיס
  • יחסי גומלין ושיווי משקל דינמי
  • אחידות בעקרונות המבנה ותפקוד ושוני בצורה
  • התאמה בין מבנה לתפקוד
  • המשכיות תורשתית ורבייה
  • גדילה והתפתחות
  • תאוריית האבולוציה
  • פיתוח מיומנויות של לומד עצמאי ואוריינות מדעית

Описание

זהו קורס הכנה לבגרות בביולוגיה המיועד לתלמידי כיתות י’-י”ב, שבחרו ללמוד ביולוגיה כמקצוע בחירה, ולמוריהם.

הלמידה בקורס מעודדת חשיבה ברמה גבוהה ומכינה את התלמידים לבחינת הבגרות בביולוגיה. הקורס מגוון ועשיר בחומרים גרפיים אינטראקטיביים, בסרטונים, בשאלות תרגול ובמשוב עצמי.

בקורס נלמדים הנושאים של גוף האדם לבגרות-
1. גוף האדם כמייצג את עקרונות המבנה והתפקוד המאפיינים אורגניזם רב-תאי ורב- מערכתי.

2. האדם, ככל יצור חי, פועל כישות שלמה. ישות זו מורכבת מחלקים ומרכיבים רבים, אך הגוף השלם בכל אורגניזם, הפועל כיחידה אחת, הוא הרבה יותר מסכום חלקיו.

3. וויסות ותיאום- התפקוד הכולל של הגוף, כיישות אחת שלמה, מותנה בתיאום ובוויסות של כל הפעילויות המתרחשות בו.

4. גוף האדם מופרד מן הסביבה, ומקיים עם הסביבה החיצונית יחסי גומלין ותקשורת, הכוללים קליטת מידע, עיבודו ותגובה עליו.

5. בגוף מתקיימת סביבה פנימית יציבה השונה מן הסביבה החיצונית– הומאוסטזיס. ההומאוסטזיס מושג תוך השקעת אנרגיה, תקשורת בסביבה הפנימית ובעזרת מנגנוני בקרה ומשוב מגוונים, הפועלים ברמות ארגון שונות.

6. לצורך קיומו, גדילתו והתפתחותו, זקוק הגוף החי לחומרים ולאנרגיה. הוא קולט חומרים מן הסביבה, מפיק מהם אנרגיה, משתמש בחומרים לבניין גופו ומפריש חומרי פסולת אל הסביבה. הגוף בנוי מתאים רבים המאורגנים ברקמות, שמהן בנויים איברים ומערכות איברים.

7. לאדם אחריות לגופו ולבריאותו.

  • главное учреждение
    главное учреждение:
  • цена
    цена:
    бесплатно
  • скорость обучения
    скорость обучения:
    עצמי
  • Продолжительность курса
    Продолжительность курса:
    5 часов в неделю | 12 Недели
  • язык курса
    язык курса:
    עברית
  • Язык субтитров
    Язык субтитров:
    עברית
  • диплом
    диплом:
    אין תעודה
  • Академический кредит
    Академический кредит:
    ללא קרדיט אקדמי
  • Предыдущие знания
    Предыдущие знания:
    без предварительного знания
Давайте расскажем ребятам
לינקדאין
פייסבוק

Сотрудники курса

ד”ר אירית שדה

מפמ"ר ביולוגיה
Министерство образования

ד”ר שדה היא מנהלת תחום דעת (מפמ”ר) ביולוגיה במשרד החינוך. בעלת תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני בבוטניקה מהאוניברסיטה העברית ותואר שלישי בהוראת המדעים מאוניברסיטת בר אילן. בעבר שימשה שבע שנים מפמ”ר מדעי הסביבה. קודם לכן הייתה מורה לביולוגיה ולמדעי הסביבה בקריית חינוך אורט יד לבוביץ’. שימשה מנחה לביולוגיה, שותפה לפיתוח יחידת הביוסיור, יחידות “הסדנה הסביבתית”, ולכתיבת כמה ספרי לימוד: “מזרע לזרע”, “ביוטכנולוגיה, סביבה ומה שביניהן” ועוד.

רות אברהם

Министерство образования

רות אברהם בעלת תואר ראשון במדעי החיים ותואר שני בהוראת המדעים מטעם אוניברסיטת תל אביב.  גימלאית. בעבר מורה לביולוגיה ורכזת מקצוע בתיכון כצנלסון, כפר סבא. רכזת אולימפיאדת החקר לביולוגיה במשך 8 שנים (כולל כתיבת כל השאלות לשלבים השונים של התחרות). חברת צוות בפרוייקט כתיבת ספר לימוד לחטיבת ביניים באוניברסיטת בר אילן. חברת צוות בועדה לכתיבת בחינות בגרות בביולוגיה במשך כעשרים שנה,  ויו”ר הוועדה במשך שש שנים.

ד”ר עומר חורש

יועץ מדעי ומפתח חומרי למידה
Министерство образования

ד”ר חורש הוא מורה לביולוגיה ורכז מקצוע בתיכון הראשונים בהרצליה. מפתח ומוביל התכנית היחודית בביולוגיה – “ביולוגיה חוקרת”. בעל תואר ראשון .B.Sc בביולוגיה, תואר שני .M.Sc במסלול למערכות אקולוגיות ותואר שלישי, .Ph.D בביוכימיה מאוניברסיטת תל אביב. כמו כן בעל פוסט דוקטורט בביולוגיה מולקולרית והנדסה גנטית מטעם אוניברסיטת וויומינג בארה”ב. מתמחה בכתיבת תכניות לימודים, ייעוץ מדעי ופיתוח מעבדות חקר במסגרת המרכז לתמיכה במעבדות הביולוגיה, אוניברסיטת בר אילן. מרכז קהילת מורי ביולוגיה באזור המרכז ומדריך מורים בהשתלמויות שונות, כולל במדעי הסביבה ובהוראת סיורים אקולוגיים

ד”ר שירי-רבקה מסה

יועצת מדעית
Министерство образования

שירי מסה בעלת תעודת דוקטורט Ph.D בביולוגיה מולקולרית ובוירולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן ותעודת הוראה בביולוגיה מאוניברסיטת בן-גוריון.
במשך עשור מרכזת ומורה במגמת ביולוגיה בתיכון “השלום” במצפה-רמון. במהלך שנים אלו מטמיעה תיאוריה, שיטות וחקר בביולוגיה מולקולרית בשיתוף פעולה עם מרכז פיתוח ותמיכה במעבדות ביולוגיה בבתי הספר.
מנחה מטעם מט”ח את מורי הביולוגיה בהטמעת הוראת MOOC (קורס אקדמי מקוון) בכיתה.
מרצה באוניברסיטת אריאל קורס בוירולוגיה לסטודנטים מגמת קדם-רפואה

דקלה פינקלשטיין

רכזת פדגוגית
Министерство образования

בעלת תואר ראשון בחקלאות, מהאוניברסיטה העברית, תעודת הוראה מטעם האוניברסיטה העברית ותואר שני בהוראת המדעים מאוניברסיטת תל אביב. מורה לביולוגיה באורט קריית גת, מובילה קהילת מורים ומנחה לביולוגיה.

רבקה פרידלנד כהן

מפתחת חומרי למידה
Министерство образования

טל גבאי

מפתחת חומרי למידה
Министерство образования

יעל דורפמן

מפתחת חומרי למידה
Министерство образования

טובה לוי

יועצת אוריינות
Министерство образования

דפנה צוק

רכזת פדגוגית
Министерство образования

בעלת תואר ראשון בביולוגיה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני מאוניברסיטת בן גוריון. מורה ורכזת ביולוגיה בבית הספר התיכון בקבוצת יבנה ומנחה לביולוגיה

יפעת ויצמן

יועצת פדגוגית
משרד החינוך