קורס קצר זה הוא טעימה ראשונה מתוך הקורס “תקשורת המדע” של הטכניון.
איך הופכים את המחקר המדעי לנגיש, מעניין, ומרגש יותר? איך מקדמים הבנה הדדית בין המדע לציבור?
הקורס מבוסס על ראיונות עם טובי המומחיות והמומחים בארץ ובעולם – עיתונאים, סופרי מדע פופולרי, תסריטאים, חוקרים אקדמיים ועוד – שילמדו אותנו להנגיש את המדע לקהלים שונים: מצרכני התקשורת, דרך המבקרים במוזיאוני המדע ועד למקבלי ההחלטות הבכירים ביותר. נבין מהן חדשות כזב ונכיר כמה מדרכי ההתמודדות עמן, ונלמד איך לדבר עם מקבלי החלטות כך שיבינו וישתכנעו.
בקורס המלא נלמד, בין היתר, על ערכים חדשותיים, על למידה במוזיאוני מדע, ועל שיתוף הציבור במחקר המדעי. נתיידד עם מושגים מתחומים מגוונים, החל מתקשורת המונים ועיתונות וכלה בפסיכולוגיה וחינוך בלתי פורמלי.
חוקרות, חוקרים ותלמידי מחקר: תרכשו בקורס כלים שיעזרו, ולשפר את התקשורת עם המדיה, הציבור הרחב, מקבלי החלטות ותורמים.
עובדי הוראה: תקבלו כלים מגוונים ומלהיבים להנגשת מדע ומחקר אקדמי עדכני, שניתן ליישם בהוראה הפורמלית כמו בחינוך הבלתי פורמלי.
בעזרת הכלים של תקשורת המדע, כולנו נוכל לקחת חלק בשיח על המדע בתקשורת ולתרום לתהליכי קבלת החלטות טובים יותר.
פרופ’ אילת ברעם-צברי היא ראש קבוצת המחקר לתקשורת המדע בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון ועיתונאית לשעבר. אילת היא כלת פרס ההשכלה הגבוהה לחברת סגל צעירה המשלבת בפעילותה האקדמית תרומה משמעותית לחברה (2021), כלת פרס ינאי למצויינות בחינוך האקדמי בטכניון (2015) ומלגת אלון לתמיכה במדענים צעירים מצטיינים (2011). היא בוגרת האקדמיה הצעירה הישראלית (2016-2020) והישראלית הראשונה והיחידה עד כה שנבחרה להנהלה המדעית של PCST – הארגון הבינלאומי לתקשורת המדע (2016-2021).
את לימודי הדוקטורט סיימה בשנת 2007 במכון ויצמן למדע בתחום הוראת הביולוגיה, והיא חברת סגל בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה מאז 2008. בשנת 2010 בילתה שנה באוניברסיטת קורנל במימון מלגת מארי קירי של האיחוד האירופי, בכדי לפתח בארץ את המחקר בתחום תקשורת המדע. מטרתה – לגשר בין זכות הציבור לדעת ליכולתו להבין, כמו גם לתמוך במדענים המעוניינים להנגיש את מחקרם לקהלים מגוונים (לדוגמה).