תהליך הערכה מהווה הזדמנות להסתכלות מושכלת על עבודת ההוראה כבסיס להתפתחות המקצועית של המורים לטובת שיפור תהליכי הוראה, למידה והערכה בבית הספר:
הערכת מורים היא אמצעי לחיזוק המנהיגות הפדגוגית של מנהל/ת בית הספר.
הערכה ומשוב למורים מקנים למנהל כלי אבחון פדגוגי של בית הספר המיועד לקידום מקצועי של עובדי ההוראה ושל הארגון.
קביעת ההתאמה של המורים החדשים להשתלבות במערכת החינוך צריכה להיות בהלימה לדמות המורה.
הערכה משמשת לקידום בדרגה.
תהליך הערכה הוא גם בסיס לתכנון ההתפתחות המקצועית של המורים.
בקורס נעסוק בעקרונות בניית מפות ממדי הערכה ותהליכי הערכה, ובהסתכלות על הפרקטיקות של המנהל כמנהיג פדגוגי באמצעותם.
הקורס מדגיש את חשיבות טיפוח תרבות הערכה של עובדי ההוראה, כחלק משגרת בית הספר, לצורך קידום התפתחות פדגוגית מקצועית של מנהל בית הספר, הצוות החינוכי והארגון. מוצגים העקרונות שעמדו בבסיס ההתוויה והיצירה של כלי ההערכה. עקרונות אלה ונוספים מוצגים במאמר “המנהיג הפדגוגי כמוביל תהליכי למידה”. באמצעות המאמר קישרנו בין הערכת מורים לבין אחריותו של המנהל להוביל את הפיתוח המקצועי של מוריו בתהליכים כמו הובלת שיח מקצועי, בניית מנהיגות מורים, יצירת סדירויות שתומכות בלמידת עמיתים ועוד.