שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

שימוש בשאלות סוקרטיות ליצירת דיאלוג מובנה בין לומדים בחברותא

שימוש בשאלות סוקראטיות ליצירת דיאלוג מובנה בין לומדים בחברותא.
icon-degrees
icon-price
long course
1
video play

Online accreditation plan

This course is available and open for learning only (the course does not include an applied part and the accumulation of training credit online)

  • להכיר ולדעת כיצד ליישם את מתודת שאלה-תשובה בכיתה במסגרת למידה בחברותא.
  • להכיר וללמוד על שאלות סוקרטיות, אופן השימוש בהן ותרומתן להעמקת החשיבה והדיאלוג עם האחר.
  • להתנסות בהנחיית תלמידים דרך שימוש בשאלות סוקרטיות במטרה לעודד אותם לקיים שיח דיאלוגי מיטבי במהלך יישום מתודה שאלה-תשובה בכיתה.

במקצוע תרבות יהודית ישראלית הלמידה בחברותא מייצגת את אופן הלמידה המסורתי של חז”ל בבתי המדרש. גם חז”ל דאז עמדו על יתרונותיה של שיטת למידה זו, וגם חוקרים בתחום החינוך כיום מכירים את מעלותיה מקדמות הלמידה של החברותא. ההבדל בין כיום לאז, הוא איכות השיח התוך קבוצתי. גם כאשר התלמידים יושבים בחברותא, השיח ביניהם פעמים רבות אינו מקדם למידה, דל ולא מאתגר. התלמידים לא פעם מסתפקים בשיחה חטופה, שטחית וכזו שאינה מתיימרת לחקור ולגלות. לכן, עלינו המורים להצטייד בכלים ובידע לקידום השיח, להפיכתו למעמיק ופורה יותר.
על מנת לענות על אתגר זה, אנו נלמד על פרקטיקה בשם “שאלה-תשובה” שניתן ליישם בכיתה ביחד עם התלמידים. פרקטיקה זו מבוססת על שימוש בשאלות סוקרטיות, אשר מבנות ומעמיקות את הדיאלוג בין הלומדים. הן התלמידים עושים שימוש בשאלות הסוקרטיות כחלק מהלמידה שמקיימים בחברותות, והן המורה עושה בהן שימוש במטרה להכווין אותם ולעזור להם לשאול שאלות מתאימות שיעמיקו את הלמידה.

  • :
  • :
  • :
    עצמי
  • :
    01/07/2023
  • :
    1
  • :
    עברית
  • :
    עברית
  • :
    אין תעודה
  • :
    ללא קרדיט אקדמי
  • :
  • :
לינקדאין
פייסבוק