שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

בין הוויזואלי לאנליטי במשפחת המרובעים

חיזוק הקשרים בין דימוי ויזואלי לבין חקירה אנליטית של המרובעים על מנת לסייע לתלמידים לייצר דימויים עשירים וגמישים
icon-degrees
icon-price
long course
10
video play

Application phase for online training reward

The application phase of the courses that provide a reward is open for you as of – 01.12.22

Those interested in moving to the application phase are invited to register at the end of the learning chapter.

Registration will close on 1.3.23

pay attention –

  • Each practical part and submission of an assignment gives 10 hours to accumulate for a reward.
  • In order to be entitled to a reward, you must complete at least three micro courses (30 hours), with a grade of 80 or higher in each of the courses this year.

    The work in the course must be submitted no later than 16.4.23

The courses can be accumulated for repayment until the end of the 2018 academic year.

pay attention ! This year, unlike previous years, the application phase will be accompanied by a close supervisor who will be there to help you both through a WhatsApp group, to which you will be associated after registration, and in Zoom meetings to answer questions and, of course, in the forum that appears in the learning space of the MOODLE environment.

The links will be published by the lecturer in the group and in the learning environment.

Detailed information and questions about the applied part of the micro courses click here

  • היכרות עם דרכים ליצירת דימוי עשיר וגמיש של מרובעים והבנת הקשרים ביניהם.
  • התנסות בפעילויות המחזקות את הקשרים בין דימוי ויזואלי לבין חקירה אנליטית של המרובעים.
  • יצירת מודעות לקשיים של תלמידים בהוראת נושא המרובעים והיכרות עם דרכים להתמודד עם קשיים אלה.
  • היכרות עם אמצעי המחשה שונים.
  • התנסות ביחידת הוראה המיישמת את הרעיונות הנ"ל.

המרכיב הוויזואלי בגיאומטריה הוא מאד דומיננטי ולעתים מתרחש נתק בינו לבין המרכיב האנליטי, הכולל למשל את ההגדרות, החקירה והקשרים. נתק כזה גורם לכך שדימוי של מושגים גיאומטריים הוא לעתים קרובות שגוי או מוגבל. בקורס זה נתמקד במשפחת המרובעים ונכיר דרכים ליצירת דימוי עשיר וגמיש של סוגי המרובעים ולהבנת הקשרים ביניהם באמצעות חיזוק הקשר בין דימוי ויזואלי לבין חקירה אנליטית. במהלך הלמידה נביא דוגמאות לפעילויות שניתן לשלב בשיעורי המתמטיקה.

  • :
  • :
  • :
    עצמי
  • :
    01/07/2023
  • :
    10
  • :
    עברית
  • :
    עברית
  • :
    אין תעודה
  • :
    ללא קרדיט אקדמי
  • :
  • :
לינקדאין
פייסבוק