שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

לצאת מהקופסה עם נייר ומספרים

איך מפתחים את יכולת הויזואליציה אצל תלמידים על מנת לקדם תפיסה חזותית במישור.
icon-degrees
icon-price
long course
10
video play

Application phase for online training reward

The application phase of the courses that provide a reward is open for you as of – 01.12.22

Those interested in moving to the application phase are invited to register at the end of the learning chapter.

Registration will close on 1.3.23

pay attention –

  • Each practical part and submission of an assignment gives 10 hours to accumulate for a reward.
  • In order to be entitled to a reward, you must complete at least three micro courses (30 hours), with a grade of 80 or higher in each of the courses this year.

    The work in the course must be submitted no later than 16.4.23

The courses can be accumulated for repayment until the end of the 2018 academic year.

pay attention ! This year, unlike previous years, the application phase will be accompanied by a close supervisor who will be there to help you both through a WhatsApp group, to which you will be associated after registration, and in Zoom meetings to answer questions and, of course, in the forum that appears in the learning space of the MOODLE environment.

The links will be published by the lecturer in the group and in the learning environment.

Detailed information and questions about the applied part of the micro courses click here

  • ביסוס ידע בנושא טרנספורמציות וסימטריה.
  • הרחבת ידע על דרכי הוראה קונסטרוקטיביסטיות ופיתוח לומד פעיל.
  • פיתוח תפיסה חזותית במישור.
  • הרחבת הידע הדידקטי על הוראת סימטריה, מקבילות ומאונכות ומצולעים.

החשיבה הויזואלית היא היכולת לראות בדימיון את מה שאנחנו יכולים לראות בעיניים. תלמיד שהיכולת הזו אינה מפותחת אצלו דיה יתקשה לאבחן סיטואציות שונות בצורה אינטואיטיבית כמו למשל, ששלושה מלבנים שסובבו על צירם הינם זהים למרות שהם מונחים בצורה שונה במרחב. אותו תלמיד יתקשה בהמשך גם לאבחן שהמלבנים האלה מורכבים משני משולשים זהים ובהמשך הדרך יתקשה גם בחישוב שטחים באמצעות משולשים.

כדי שתלמידים יוכלו ללמוד כיצד לדמיין את התנועה לפני שהיא נעשית בפועל, יש לספק להם התנסויות מתאימות. בקורס זה נחשף למגוון פעילויות המקדמות חשיבה כמותית באמצעות פיתוח ויזאליזציה אצל התלמידים.

  • :
  • :
  • :
    עצמי
  • :
    01/07/2023
  • :
    10
  • :
    עברית
  • :
    עברית
  • :
    אין תעודה
  • :
    ללא קרדיט אקדמי
  • :
  • :
לינקדאין
פייסבוק