– الطلاب الذين يودّون تعلُّم هذا المساق والحصول على ارشاد في التعليم – الرجاء التوجُّه الى معلّمكم في المدرسة.
– المعلّمين المعنيّين في تعليم هذا المساق لطلابهم – بامكانكم التوجّه الى مرشدين موضوع الرياضيات في مدارسكم او الى مركز التقني الخاص بكامبوس IL – رقم الهاتف 1299 من بعد اختيار اللغة الرجاء ضغط 3. او عن طريق البريد الاكتروني: Campus@mail.gov.il, ساعات العمل من الاخد وحتى الخميس من الساعة 08:00 وحتى الساعة 19:00.
هذا مساق تحضيريّ لبجروت البيولوجيا والمخصّص لطلاب الصف العاشر إلى الثاني عشر، الذين اختاروا دراسة البيولوجيا كموضوع اختياريّ، ولمعلميهم.
يشجّع التعلّم في المساق تفكيرًا عالي المستوى ويُعِدّ الطلاب لامتحان البجروت في البيولوجيا وهو متنوع وغنيّ بالمواد التّصّويريّة التفاعلية، ومقاطع الفيديو وأسئلة التّمرّن والتقييم الذّاتيّ.
سنبحث في المساق في المستوى الخلويّ للكائنات الحيّة، وسنركّز على المباني والعمليات في مستوى التنظيم هذا. يعتمد البحث في مجالات البيولوجيا والزراعة والطب اليوم بشكل متزايد على فهم عمليات خلويّة.
في هذا المساق سنركّز على الوحدة الموجودة في المبنى الأساسيّ للخلايا والعمليات التي تحدث فيها، إلى جانب الاختلاف الكبير في عالم الكائنات الحية، في أنسجة وأعضاء مختلفة. في هذا الموضوع سوف نتعلّم عن مميّزات الحياة، مبنى الخلية، غشاء الخلية، الإنزيمات، التنفس الخلويّ والتركيب الضوئي بالإضافة إلى موضوع المادة الوراثية وانقسام الخلايا.
دراسة متعمقة للمستوى الخلويّ والعمليات التي تحدث فيها، في هذا الموضوع سوف نتعلّم عن مميّزات الحياة، ومبنى الخلية، غشاء الخلية، الإنزيمات، التنفس الخلوي والتركيب الضوئي، وكذلك موضوع المادة الوراثية وانقسام الخلية
يكسِب المساق فهماً عميقًا ومعرفةً للمستوى الخلوي والعمليات التي تحدث فيها، في هذا الموضوع سوف نتعلّم عن مميّزات الحياة، ومبنى الخلية، غشاء الخلية، الإنزيمات، التنفس الخلوي، التركيب الضوئي وكذلك المواد الوراثية وانقسام الخلية.
ד”ר שדה היא מנהלת תחום דעת (מפמ”ר) ביולוגיה במשרד החינוך. בעלת תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני בבוטניקה מהאוניברסיטה העברית ותואר שלישי בהוראת המדעים מאוניברסיטת בר אילן. בעבר שימשה שבע שנים מפמ”ר מדעי הסביבה. קודם לכן הייתה מורה לביולוגיה ולמדעי הסביבה בקריית חינוך אורט יד לבוביץ’. שימשה מנחה לביולוגיה, שותפה לפיתוח יחידת הביוסיור, יחידות “הסדנה הסביבתית”, ולכתיבת כמה ספרי לימוד: “מזרע לזרע”, “ביוטכנולוגיה, סביבה ומה שביניהן” ועוד.
בעלת תואר ראשון במיקרוביולוגיה וביוכימיה, תואר שני במיקרוביולוגיה, ותעודת הוראה בביולוגיה מאוניברסיטת בר אילן. במשך 40 שנים שימשה מורה ורכזת ביולוגיה, בתיכון העירוני הדתי רמת גן, וכן שימשה כרכזת פדגוגית.
שימשה כמנחה מטעם הפיקוח על הוראת הביולוגיה. שותפה לכתיבת “אוגדן ניסויים בביולוגיה”. במסגרת עבודתה בבר אילן, בצוות פיתוח ותמיכה במעבדות ביולוגיה בבתי ספר, עוסקת בפיתוח ניסויים בביולוגיה ובהשתלמויות מורים ולבורנטים
אורה הירש בעלת תואר ראשון בביולוגיה באוניברסיטת הנגב, תואר שני בהוראת המדעים באוניברסיטה העברית, ותעודת הוראה באוניברסיטה בתל אביב. במשך למעלה משלושים שנים שימשה מורה ורכזת ביולוגיה בתיכון “אחד העם” בפתח תקווה.
שימשה כמנחה מטעם הפיקוח על הוראת הביולוגיה. שותפה לכתיבת “אוגדן ניסויים בביולוגיה”.
במסגרת עבודתה בבר אילן, בצוות פיתוח ותמיכה במעבדות ביולוגיה בבתי ספר, עוסקת בפיתוח ניסויים בביולוגיה ובהשתלמויות מורים ולבורנטים.
שירי מסה בעלת תעודת דוקטורט Ph.D בביולוגיה מולקולרית ובוירולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן ותעודת הוראה בביולוגיה מאוניברסיטת בן-גוריון.
במשך עשור מרכזת ומורה במגמת ביולוגיה בתיכון “השלום” במצפה-רמון. במהלך שנים אלו מטמיעה תיאוריה, שיטות וחקר בביולוגיה מולקולרית בשיתוף פעולה עם מרכז פיתוח ותמיכה במעבדות ביולוגיה בבתי הספר.
מנחה מטעם מט”ח את מורי הביולוגיה בהטמעת הוראת MOOC (קורס אקדמי מקוון) בכיתה.
מרצה באוניברסיטת אריאל קורס בוירולוגיה לסטודנטים מגמת קדם-רפואה
בעלת תואר ראשון בביולוגיה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני מאוניברסיטת בן גוריון. מורה ורכזת ביולוגיה בבית הספר התיכון בקבוצת יבנה ומנחה לביולוגיה
ד”ר עפרת היא בעלת תואר ראשון בחקלאות ותואר שני ושלישי במיקרוביולוגיה מהאוניברסיטה העברית. השתתפה במחקר בסיסי במסגרת השתלמות בתר־דוקטורט במחלקה לביולוגיה מולקולרית באוניברסיטה העברית. במשך 26 שנים עסקה בהוראת הביולוגיה בתיכון, בהנחיית מורים ובהוראה במסגרות על־יסודיות. ניהלה את תחום הביולוגיה במעבדות בלמונטה באוניברסיטה העברית במשך 13 שנים. במסגרת זו עסקה בפיתוח מעבדות בביולוגיה לתלמידי תיכון; בפיתוח תוכניות לימודים מבוססות חקר; בהנחיית סטודנטים בהוראת המעבדות; בארגון השתלמויות מורים ובהנחיית מורים; בארגון כנסי תלמידים, וכן במחקרים העוסקים בקשר בין מרכזי מדע יעודיים חוץ־בית ספריים לבין בתי הספר
ד”ר דנין-קרלסמן היא בעלת תואר ראשון B.Sc במדעי המזון, תואר שני M.Sc בביולוגיה ממכון ויצמן ותואר שלישי Ph.D בביוכימיה מהאוניברסיטה העברית. לד”ר דנין-קרסלמן ניסיון של 17 שנים בהוראת ביולוגיה בתיכון ציבורי במחוז לוס אנג’לס, קליפורניה. במהלך עבודתה התנסתה ד”ר דנין-קרלסמן בפיתוח חומרי לימוד לפי שיטת Next Generation Science Standards NGSS. שיטה זו מאגדת את תוכני הלימוד עם עקרונות מדעיים כלליים ומיומנויות חקר בבניית יחידות לימוד מבוססות תופעה