שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

How2MOOC

מטרת הקורס היא להכשיר מורים ואנשי חינוך ללמוד קורסי MOOC על פי מודל How2MOOC, ביחד עם התלמידים בכיתה שלכם.
icon-degrees
קורס
icon-price
חינם
long course
5 שעות בשבוע | 6 שבועות
קורס VOD
קורס VOD
video play

מה נלמד?

  • מבוא - כיצד תתבצע הלמידה בקורס והצגת מודל How2MOOC.
  • פרק 1 - Why2MOOC חדשנות משבשת, חינוך 2.0, עולם ה-MOOC
  • פרק 2 - רכיבי מודל How2MOOC מודל הנבחרת, כיתה הפוכה ומדיה חברתית
  • פרק 3 - מודל How2MOOC צעד אחר צעד, תפקיד המורה
  • פרק 4 - יוצאים לדרך למידת MOOC בכיתה עם התלמידים וכתיבת עבודת סיכוי

תיאור ארוך

ברוכים הבאים לקורס ה- Massive Open Online Course – MOOC, הראשון העוסק בדרכי הנחיה ללמידה שיתופית של קורס MOOC.

קורס זה יציג את הסיבות והיתרונות של למידת קורסים אקדמיים אלה בבית הספר ויפרוש את התהליך ליישום בכיתות על פי מודל How2MOOC החדשני.
בקורס זה, כמו במודל How2MOOC, נעשה שימוש במדיה חברתית המלווה את תהליך הלמידה ותומכת בו. לקורס קבוצת Facebook הנקראת ‘קהילת How2MOOC בישראל’ המשתתפים מוזמנים להצטרף לקהילה.

  • מוסד ראשי
    מוסד ראשי:
  • מחיר
    מחיר:
    חינם
  • קצב למידה
    קצב למידה:
    עצמי
  • תאריך סיום
    תאריך סיום:
    31/12/2023
  • אורך הקורס
    אורך הקורס:
    5 שעות בשבוע | 6 שבועות
  • שפת הקורס
    שפת הקורס:
    עברית
  • שפת הכתוביות
    שפת הכתוביות:
    עברית
  • תעודה
    תעודה:
    אין תעודה
  • קרדיט אקדמי
    קרדיט אקדמי:
    ללא קרדיט אקדמי
  • חלק מתוכניות הלימוד
    חלק מתוכניות הלימוד:
  • ידע קודם
    ידע קודם:
    ללא ידע קודם
בואו נספר לחבר'ה
לינקדאין
פייסבוק

צוות הקורס

אמרי אביטן

משרד החינוך

התחלתי את עבודתי בחינוך כעובד נוער בחינוך הבלתי פורמלי במסגרות שונות, במהותי אני קודם כל עובד נוער. ב- 2008 הקמתי את “מרכז סופיה – לפילוסופיה יישומית”, מתוך אמונה שתפקידנו כאנשי חינוך הוא לעורר את הילדים להשתומם ולהתפלא. לעורר את הסקרנות הטבעית, במקום להעביר להם ידע או למלא אותם בתשובות שלנו. “הרי להשתומם הוא סימן ההיכר של הפילוסוף” (אפלטון) “וכל פעם שאלמד את תלמידיי דבר כל שהוא, אמנע מהם את היכולת לגלות את הדבר בעצמם” (פיאז’ה).

כיום אני מנחה בארגון ‘ערי חינוך’, אשר מבחינתי משלב מהויות של השתוממות, רצון ומוכנות לאתגר, להעז, לחלום ולפרוץ אל מעבר לידוע ולבטוח ובכך יוצר חיבור בין הצד החוקר, המשתומם והמתפרץ שבי, לתפיסתי החינוכית הרואה בכל ילד יצור מושלם שזקוק לכמה שפחות הפרעה בתהליך הלמידה. כשנשאר לי קצת זמן אני פעיל חברתי באתגרים לוקאליים וארציים. נשוי +3. גר בפרדס חנה. בעל תואר ראשון בפילוסופיה מהאוניב’ הפתוחה ותואר שני בייעוץ ארגוני מאוניב’ בר-אילן. כיום, במסגרת הדוקטורט, אני חוקר בבית ספר לחינוך של אוניב’ ת”א, את הקשר בין עירוניות, קהילה ומסגרות חינוך בלתי פורמליות.

ליה מאור בקר

מרצה
משרד החינוך

יזמית בתחום החדשנות החינוכית ומנהלת פדגוגית של תוכנית How2MOOC בערי חינוך.
בעלת תואר שני מאוניברסיטת חיפה. מרצה ומנחה בקורסי הנחיית קבוצות, מלווה מורים ומנהלים בתהליכי שינוי, ב 2013 נעניתי לקריאה של מנכ”ל ערי חינוך יעקב הכט להכשיר וללוות מורים שילמדו MOOC בכיתות על פי מודל הנבחרת של ערי חינוך. מאז אני עומדת בראש הצוות שמפתח את המודל ומכשיר מורים במערכת החינוך להפוך למוקסטרים.
לימים קראנו למודל How2MOOC. ה-MOOC הוא תופעה ייחודית ובלתי נמנעת שיכולה לשנות את פני החינוך. אולם אני מאמינה כי ה Game Changer  האמיתי הוא בלמידת ה MOOC על פי מודל How2MOOC.
בדרך זו נוכל כולנו לייצר שינוי במערכת החינוך. גם בתפקיד המורה  וגם בתפקיד התלמידים. מודל H2M מאפשר לתלמידים לצרוך ידע באופן אקטיבי , לבטא את הייחודיות האישית שלהם ולקחת את האחריות לתהליך הלמידה מתגוררת בפרדס חנה-כרכור עם בנזוגי נמרהוד וילדינו יובל והללי.