שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

בניות גאומטריות – לאתגר את החשיבה עם סרגל ומחוגה

איך אפשר להכפיל את אורכו של קטע מבלי למדוד אותו? איך אפשר לחצות זווית מבלי לגלות מהו גודלה? בניות שמתבצעות רק באמצעות סרגל ללא-שנתות ומחוגה אתגרו מתמטיקאים עוד מימי יוון העתיקה. אז הכינו סרגל, מחוגה ומחשב - ובואו לגלות את העולם המופלא של בניות גאומטריות!
icon-degrees
קורס
icon-price
חינם
long course
40 שעות בשבוע
video play

מה נלמד?

  • הכרת בניות היסוד בגאומטריה
  • תכנון וביצוע של בניות גאומטריות בסיסיות ומתקדמות (בהתאם לתוכנית הלימודים של חטיבת הביניים)
  • ביצוע בניות גאומטריות באמצעות כלים מוחשיים (סרגל ומחוגה) ובאמצעות כלים דיגיטליים (GeoGebra)

תיאור ארוך

מתמטיקה היא מעין משחק שיש בו יעדים וחוקים ברורים, ונושא הבניות הגאומטריות מהווה המחשה נפלאה לכך: היעד הוא בניית צורה גאומטרית מוגדרת, והחוקים – מותר להשתמש אך ורק בסרגל ללא-שנתות ובמחוגה!
הקורס הזה יוביל אתכם במסלול של חידות, אתגרים, משחקים והסברים לפיתוח מיומנות בבניות גאומטריות וחשיבה גאומטרית, וכמו מתמטיקאים אמיתיים תפתחו אסטרטגיות, תתמודדו עם קשיים ולא תוותרו עד שתפצחו אותם. תתחילו עם נייר, סרגל ומחוגה, ובהמשך תעברו למחשב ולתוכנת GeoGebra שתאפשר לכם להעמיק לחקור את הבניות.
הקורס מכסה את נושא הבניות הגאומטריות בהתאם לתוכנית הלימודים של חטיבת הביניים, ומציע רעיונות חדשניים והדגמות שאותם תוכלו להביא לכיתה.
למי הקורס מיועד?
לפרחי הוראה במתמטיקה ולכל מי שמעוניין לגרות את החשיבה המתמטית שלו.
מה הידע הקודם הדרוש?גאומטריה ברמת חט”ב.
מה הכלים הנדרשים?נייר, סרגל, מחוגה ומחשב.
את הקורס פיתחו מכללת לוינסקי, מכללת שאנן ומטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית.

  • מוסד ראשי
    מוסד ראשי:
  • בשיתוף
    בשיתוף:
    מכללת שאנן - המכללה האקדמית הדתית לחינוך
  • מחיר
    מחיר:
    חינם
  • קצב למידה
    קצב למידה:
    עצמי
  • אורך הקורס
    אורך הקורס:
    40 שעות בשבוע
  • שפת הקורס
    שפת הקורס:
    עברית
  • שפת הכתוביות
    שפת הכתוביות:
    עברית
    אנגלית
    ערבית
  • תעודה
    תעודה:
    אין תעודה
  • קרדיט אקדמי
    קרדיט אקדמי:
    ללא קרדיט אקדמי
  • חלק מתוכניות הלימוד
    חלק מתוכניות הלימוד:
  • ידע קודם
    ידע קודם:
    ללא ידע קודם
בואו נספר לחבר'ה
לינקדאין
פייסבוק

צוות הקורס

ד”ר יניב ביטון

מרצה
המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט

בעל תואר ראשון (בהצטיינות) בהוראת מתמטיקה-פיזיקה (אוניברסיטת חיפה),
תעודת הוראה (בהצטיינות) במתמטיקה ובפיזיקה (מכללת אורנים), תואר שני בהוראת המתמטיקה (טכניון – מכון טכנולוגי לישראל) ותואר שלישי בהוראת המתמטיקה (טכניון – מכון טכנולוגי לישראל); בעל ניסיון רב בהוראת מתמטיקה בבתי ספר ובמכללות להכשרת מורים. מרצה בכיר נלווה במחלקה להוראת המדעים בטכניון, מרצה בחוג לחינוך מתמטי במכללת שאנן וראש תחום המתמטיקה במטח. תחומי המחקר של ד”ר ביטון: הערכה ומדידה בחינוך מתמטי, שילוב טכנולוגיות בהוראה ולמידה של מתמטיקה, הוראה ולמידה וירטואלית.

ד”ר אנטולי קורופטוב

מרצה
המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט

בעל תואר ראשון (בהצטיינות) במתמטיקה ובהוראת המתמטיקה (המכון הממלכתי הפדגוגי, מוסקבה), תעודת הוראה במתמטיקה (אוניברסיטת תל אביב), תואר שני (בהצטיינות יתרה) בהוראת מתמטיקה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר שלישי בחינוך מתמטי (אוניברסיטת תל אביב). בעל ניסיון רב בהוראת מתמטיקה בבתי ספר ובמכללות להכשרת מורים, מרצה בחוג למתמטיקה במכללת לוינסקי וחבר צוות המתמטיקה במטח.תחומי המחקר של ד”ר קורופטוב: היבטים אפיסטמולוגיים של למידה והוראה של מתמטיקה, מקומה ותפקידה של הטכנולוגיה בלמידה והוראה של מתמטיקה, הכשרת מורים, יחסי גומלין בין תאוריות ויישומן.

ד”ר רותי סגל

המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט

מכהנת כראש החוג לחינוך מתמטי וראש התכנית לתואר שני בהוראת מתמטיקה ומדעים בביה”ס היסודי במכללת אורנים, ומרצה במכללת שאנן.

מלמדת קורסים מגוונים בחינוך מתמטי לקראת הוראה ביה”ס היסודי ובביה”ס העל יסודי.

כיהנתי כמורה למתמטיקה בעל יסודי במהלך 26 שנה בעיקר בהוראת מתמטיקה ברמת 5 יח”ל.

בעלת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב (B.Sc.) מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בהוראת מתמטיקה (M.Sc.)באוניברסיטה העברית, ותואר שלישי בהוראת מתמטיקה (Ph.D.)בטכניון בחיפה. השתתפתי כמשתלמת  בלימודי פוסט דוקטורט במוסד נאמן לחקר מדיניות בטכניון חיפה ובפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון. בנוסף, כיהנתי כיועצת אקדמית לפרויקט “וידקטיקה” במכון וייצמן למדע וחקרתי את שילוב השיח הסקרני מבוסס עדות מסביבת הכיתה כמנוף להתפתחות מקצועית של מורים ומורי מורים למתמטיקה. תחומי המחקר המרכזיים שלי התפתחות מקצועית של סטודנטים להוראת מתמטיקה ושל מורים למתמטיקה בפועל, ובפרט במהלך שילוב טכנולוגיות מגוונות בהוראת מתמטיקה, בשילוב הבזקי חדשות מתמטיות בהוראה, ובמהלך תכנון ויישום של מהלכי הוראה.