שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

مدخل للتعددية الثقافية

أهلا وسهلا بكم في هذا المساق الذي يدعى مدخل للتعددية الثقافية. اجتمعت سبعُ كليّات للتدريس بهدف كتابة وتدريس هذا المساق الذي يضم محاضرين من ثقافاتٍ مختلفة. في هذا المساق لا نتناول موضوع التعددية الثقافية فحسب بل نخوض هذه التجربة الفريدة من نوعها عن طريق محاكاه بالعالم الافتراضي الذي أعد خصيصًا من أجلكم.
icon-degrees
קורס
icon-price
חינם
long course
4 שעות בשבוע | 8 שבועות
video play

מה נלמד?

  • سوف تتناول الهوية الشخصية والجماعية وما هي العلاقة بين هويتنا والمجتمع من حولنا
  • سوف تدرس ما إذا كانت التعددية الثقافية حقيقة موجودة أو قيمة في المجتمع، وسوف تتعلم عن فوائد التنوع.
  • سوف تناقش بعمق معضلات التعددية الثقافية في العالم العالمي وتتعرف على وجهات نظر مختلفة بشأن نفس القضايا.
  • سوف تتعلم عن التعاطف وكيفية تنمية التعاطف بين المجموعات.
  • التعامل مع التعددية الثقافية في الفصول الدراسية، والميل إلى الانقسام إلى فئات بشكل عام وبين الطلاب بشكل خاص وطرق التعامل معها.
  • مناقشة جوانب اللغة واللغة الأم والعلاقة بين اللغة والثقافة.
  • سوف ترون كيف تنعكس جميع القضايا التي تعاملنا معها في المجتمع الإسرائيلي.
  • מוסד ראשי
    מוסד ראשי:
  • מחיר
    מחיר:
    חינם
  • קצב למידה
    קצב למידה:
    מונחה
  • תאריך סיום
    תאריך סיום:
    15/07/2024
  • אורך הקורס
    אורך הקורס:
    4 שעות בשבוע | 8 שבועות
  • שפת הקורס
    שפת הקורס:
    ערבית
  • שפת הכתוביות
    שפת הכתוביות:
    ערבית
  • תעודה
    תעודה:
    אין תעודה
  • קרדיט אקדמי
    קרדיט אקדמי:
    ללא קרדיט אקדמי
  • חלק מתוכניות הלימוד
    חלק מתוכניות הלימוד:
  • ידע קודם
    ידע קודם:
    ללא ידע קודם
בואו נספר לחבר'ה
לינקדאין
פייסבוק

צוות הקורס

ד”ר איילין חוטר

מרצה
מכללת תלפיות

ראש הפרוייקט: ד”ר איליין חוטר חלוצה בהוראה שיתופית משנת 1995. מרצה בכירה במכללת תלפיות בחולון בו היא מלמדת ומרכזת את התכנית לתואר שני בהוראת אנגלית כשפה בינלאומית. בשנת 2001 היא ארגנה והובילה בשיתוף את הכנס הבינלאומי הראשון המקוון למורי מורים. היא ייסדה בשיתוף את מרכז TEC (טכנולוגיה חינוך ושונות חברתית) בשנת 2005. כיום היא מובילה את הפדגוגיה החדשנית של המרכז והיא עומדת בראש צוות המפתח עולמות ווירטואלים . איליין נתנה הרצאות וסדנאות בכל היבשות בעולם והיא בוגרת פולברייט

ד”ר אילן נגר

מרצה
מכללת תלפיות

טכנו – פדגוג של הקורס. ד”ר למנהל ומדיניות החינוך, מרצה בחוג לחינוך במכללת חמדת הדרום, עוסק בתחום של שילוב התקשוב בהוראה משנת 1991. מדריך ומנחה משרד החינוך לתקשוב בהוראה, מעביר השתלמויות מורים ומורי מורים בתחומים שונים כולל תחומי היוזמה והחקר [מורה יוזם ומורה חוקר את עבודתו] במכללות להוראה ובמכון מופת. עוסק במחקר בתחומים הבאים: למידה שיתופית [קהילות למדיה וירטואליות], הוראה ולמידה מקוונת, רב תרבותיות

ד”ר נעה שפירא

מרצה
מכללת תלפיות
מדריכה ומסייעת פדגוגית מנהלת תוכן ופיתוח בצוות אזרחות, חינוך אזרחי וחיים משותפים במרכז לטכנולוגיה חינוכית. אחראית על פיתוח תכנים דיגיטליים ועל קורסים של התפתחות מקצועית למורים, בנושאים כמו התמודדות עם גזענות, הגנה על זכויות האדם, טיפוח אמפתיה בין קבוצתית, וחיים משותפים בישראל. התזה בנושא: רב תרבותיות, דמוקרטיה ואלימות בבתי ספר בישראל. הדוקטורט בנושא: פיתוח אמפתיה בין קבוצתית בסביבת למידה מקוונת. בנוסף, מרצה במכללת אורנים בחוג למדעי החברה ובמכללת כנרת בחוג לחינוך וקהילה.

ד”ר מנאל יזבק אבו אחמד

מרצה
מכללת תלפיות

מרצה בקורס מרצה ומדריכה פדגוגית בחוג לאנגלית במכללת סכנין, ניהלה יום TEC הבינלאומי השנתי המתוקשב במשך שנתיים , חברה במרכז TEC ומנהלת פרויקט ACCESS שמופעל ע”י השגרירות האמריקאית. היא מומחית בהוראת אסטרטגיות בסביבה רב תרבותית ויחסים בינלאומיים. במשך תשע שנים, היא מלמדת קורס מתוקשב משותף ״התיחסות לרב תרבותיות בכיתה״ בנושא רב תרבותיות ופתרון קונפלקטים בין סטודנטים ערבים במכללת סכנין וסטודנטים יהודיים במכללת דוד ילין בירושליים. היא גם מנהלת קורס TEC המתוקשב שנקרא ״מסע בין תרבויות באמצעות ספרות אנגלית״ יחד עם עוד ארבע מרצות ממכללות שונות בארץ. ד”ר יזבק- אבו אחמד היתה באונברסיטת מישגן, אן ארבר, במסגרת הפוסט דוקטור והיא מלמדת קורס מתוקשב משותף איתם תחת הכותרת ״הבנה גלובלית״. היא גם חברה בפרויקט ה TEMPUS הבינלאומי השישי שכותרתו “פיתוח והערכת תוכניות לימודים חדשות בנושא רב תרבותיות”, פרויקט ERASMUS CURE תחת הכותרת ״אזרחות פעילה״ ופרויקט ERASMUS SILICE תחת הכותרת ״פיתוח יוזמות חברתיות וכלכליות״ . ד”ר מנאל יזבק- אבו אחמד קיבלה שני מענקי מחקר ממכון מופת (2010/11, 2016/7) ומלגת פוסט דוקטרט מקרן פולבראיט. תחומי המחקר שלה הם: למידה שיתופית ורב תרבותיות בסביבות מתקדמות, הבנת האחר, שינוי עמדות.

ד”ר ענת רגב לדאני

מרצה
מכללת תלפיות

מרצה בקורס מדריכה פדגוגית, מרצה ומנחת סטאז’ במכללה האקדמית לחינוך, אוהלו. בעבר: רכזת הדרכה פדגוגית ורכזת תכנית המצוינים. מנחה השתלמויות מורים, במרכזים לפיתוח סגלי הוראה. מנהלת קורס בלמידה חוץ-כיתתית, הכשרת רכזי טיולים לבתי ספר, במסגרת תכנית המצוינים הארצית של המכללות האקדמיות להכשרת מורים. תואר ראשון: לימודי א”י והיסטוריה, כולל מורת-דרך, במכללת בית- ברל. תואר שני: תהליכים בחינוך, באוניברסיטה העברית, ירושלים. תחומי עניין והוראה: הכשרת מורים-דידקטיקה, מדידה והערכה בחינוך, לימודי א”י, חינוך לדמוקרטיה, מחוננות ומצוינות

ד”ר נעמי יוספברג

מרצה
מכללת תלפיות

מרצה בקורס מרצה לפילוסופיה פוליטית ולפילוסופיה של החינוך במכללת סמינר הקיבצוים (בגמלאות).

ד”ר רינה ריינר

מכללת תלפיות

מרצה בקורס מרצה בכירה במכללה האקדמית תלפיות בחולון בתחומים של הוראת אנגלית כשפה שניה. וכתבה את התכנית לתואר שני במכללה בנושא “אנגלית כשפה בינלאומית” שכבר נכנס לשנתו השלישית היא מרצה גם בנושא של חינוך בחברה רבת תרבויות וחברה במרכז TEC. כתבה שלושה ספרים: עזות שבקדושה: תיאטרון נשים דתיות בישראל (2007) שזכה במלגת תרגום מטעם המרכז לחקר נשים יהודיות באונ’ ברנדייס. הגרסה המעודכנת באנגלית יצאה ב2011, כספר מקוון מטעם אוניברסיטת ברנדייס. ב2017 יצא ספרה השלישי כשניפגש אספר הכול: על מכתביה של ריינה דה פריס – ספיר 1945 -.1946. תואר ראשון: אונ’ בר אילן , החוג לאנגלית תואר שני: אונ’ תל אביב , החוג לתיאטרון תואר שלישי: אונ’ העברית : החוג לאנתרופולוגיה וסוציולוגיה. תחומי עניין והוראה: חינוך, רב תרבותיות תיאטרון ככלי חינוכי , הוראה יצירתית, ספרות אנגלית .

ד”ר אמאל אבו סעד

מרצה
מכללת תלפיות

מרצה בקורס ראש תכנית הכשרת גננות במגזר הבדואי וחברת הצוות בתכנית הלימודים של שנה א’ במכללה האקדמית לחינוך ע”ש קיי בבאר-שבע. תואר שלישי קיבלה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב במחלקה הבין תחומית של רפואה והוראת מדעים. ושא הדוקטורט: חקר הוראת נושאים בתורשה וגנטיקה בהקשר של תופעת נשואי קרובים ומחלות גנטיות בחברה הבדווית

 

ד”ר עביר ותד

מרצה
אקדמיית אלקאסמי

ד”ר עביר ותד היא מרצה וחוקרת במכללת אלקאסמי, ראש המרכז לפיתוח מוקים (MOOCs) ויועצת נשיא המכללה לקידום מעמד האישה. ד”ר ותד בוגרת תואר שלישי מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. מחקר הדוקטורט שלה התמקד בנושא: קורסים פתוחים מקוונים מרובי משתתפים (MOOCs) מבוססי פרויקטים בננו-טכנולוגיה וננו-חיישנים: בחינת מוטיבציה ללמידה וידע. במהלך לימודיה לתואר שלישי הייתה שותפה במוק הראשון שפותח על ידי הטכניון והועלה על הפלטפורמה העולמית Coursera בנושא ננו-טכנולוגיה וננו-חיישנים.
ד”ר ותד סיימה תואר ראשון ותואר שני מהפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון (1998, 2005, בהתאמה). היא סיימה גם תואר שני נוסף בחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון בשנת 2013.
ד”ר ותד השתתפה ביותר מ-20 כנסים בארץ ובחו”ל ופרסמה מאמרים בכתבי עת בינלאומיים. תחומי המחקר שלה מתמקדים בלמידה בסביבת מוקים ,(MOOCs) למידה מבוססת פרויקטים ,PBL למידה מבוססת חקר במעבדות, מוטיבציה ללמידת מדעים, וחשיבה חדשנית.

ד”ר מירי שיינפלד

מרצה
מכללת תלפיות

מרצה בקורס ראש מרכז TEC, מכון מופ”ת ומרצה בתואר השני בטכנולוגיה בחינוך בסמינר הקיבוצים. עוסקת במחקר ובהוראה בתחומים הבאים: למידה שיתופיות, הוראה ולמידה מקוונת, עולמות וירטואליים וחינוך לרב-תרבותיות

ד”ר אימאן נחאס

מכללת תלפיות

מרצה בקורס מרצה במכללה הערבית חיפה, ראש החוג לחינוך ורכזת אוריינות אקדמית במכללה בנוסף מדריכה פדגוגית בתחום החינוך המיוחד. סיימה את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת ת”א בנושא העברה בין דורית של זכרון קולקטיבי ואת הפוסט דוקטורט במכון מופ”ת בנושא רב תרבותיות במכללות להכשרות מורים

ד”ר גולדשטיין אולז’ן

מרצה
מכללת תלפיות

מרצה בקורס ראש ביה”ס ללימודים מתקדמים וראש התכנית לתואר שני “חינוך בעידן טכנולוגיות מידע” במכללה האקדמית לחינוך ע”ש קיי בבאר-שבע. תחומי מחקר: שילוב טכנולוגיות מידע בחינוך ובהכשרת מורים, חקר רשתות חברתיות, אינטרנציונליזציה בהשכלה גבוהה, הערכת תכניות להכשרת מורים, שילוב הגישה של למידה מבוססת פרויקטים בהוראה ותהליכי הפצת חדשנות במוסדות חינוך. בין השנים 2007–2015 הובילה את רשת עמיתי מחקר שהתמקדה בהערכת היישום של התכנית הלאומית להתאמת המכללות לדרישות החינוך במאה ה-21.