Start Date

Course is open

Price

Free

Course Duration

6 שעות

קורס זה הינו חלק מתוכנית הפיתוח המקצועי “למידה בהתאמה”- השלמת הקורס בלבד אינה מעניקה נקודות גמול באופן ישיר. לצורך קבלת גמול יש ללמוד קורס זה במסגרת השתלמות מוסדית.
זהו הקורס הראשון בסדרת קורסים המבוססים על האזנה להסכתים (פודקאסטים), במסגרת פיתוח מקצועי. הקורס פתוח להאזנה לכל המעוניין/ת ללמוד בו.

 

מה שתלמדו:
כמורות ומורים במאה ה-21, פתוחות בפנינו אפשרויות רבות ללמוד כיצד לקדם הוראה דיפרנציאלית באמצעות כלים דיגיטליים, ולהתאים את ההוראה לתלמידים שלנו בצורה מיטבית.

  • הקורס עוסק בשילוב כלים דיגיטליים לקידום הלמידה הדיפרנציאלית בכיתה.
  • הפרק הראשון מתייחס לאתגר שעומד בפני המורות והמורים ביישום ההוראה הדיפרנציאלית.
  • הפרק השני מרחיב בהשפעה העצומה שיש להוראה דיפרנציאלית על הלומדות והלומדים.
  • הפרק השלישי עוסק בטכנולוגיה שמתקדמת בצעדי ענק לכיוון מערכות אינטליגנטיות שמכירות את הלומדים ואף לומדות עליהם בזמן הלמידה.
  • הפרק הרביעי מסכם את הקורס ועוסק  בפרקטיקות ליישום בפועל.

 

Description:

הפרק הראשון מתייחס לאתגר שעומד בפני המורים ביישום ההוראה הדיפרנציאלית, בעידן בו היא זוכה לפופולריות מחודשת בעקבות השינויים במבנה ההוראה: השונות הגדולה בכיתות, השינוי בתפקיד המורה, התלמיד שהפך ללומד עצמאי, ומעל הכל הטכנולוגיה המתקדמת שמאפשרת יישום חדשני של הגישה במגוון דרכים ובקנה מידה גדול.

הפרק מתייחס לשינוי התפיסתי שעל המורה לעבור מהוראה בדרך אחת בלבד להוראה משולבת טכניקות ואסטרטגיות מותאמות אישית לכל לומד בהתייחסות לתחומי עניין מגוונים ולסגנונות למידה אישיים.

הפרק השני מרחיב על ההשפעה העצומה שיש להוראה דיפרנציאלית על הלומדות והלומדים. כאשר שילוב נכון של כלים דיגיטליים הופך את הלמידה למסע מותאם אישית  עבור הלומד ומאפשר הוראה ולמידה במעגלים מגוונים, כגון: למידה עצמאית ופעילה, בחירה לפי תחומי עניין והתאמה אישית לצרכים, למידה בקבוצות תוך שיתוף בתהליך, עיבוד מידע ויצירת גוף ידע חדש, שיתוף תהליכים ותוצרי למידה עם קהל גדול ויצירת קהילות חובקות עולם.

הפרק השלישי עוסק בטכנולוגיה שמתקדמת בצעדי ענק לכיוון מערכות אינטליגנטיות שמכירות את הלומדים ואף ולומדות עליהם בזמן הלמידה. למדנו שאיסוף מידע באופן כזה פותח אפשרויות רבות, כגון: עזרים אישיים והתאמת תוכן ותמיכה (שמותאמים בזמן הלמידה לכל תלמיד ותלמידה ומציידים את המורים בנתונים הנכונים ביותר).

הפרק הרביעי, פרק הסיכום, עובר מתיאוריה לפרקטיקה.

ההיבטים התאורטיים  כוללים סקירה קצרה של ההוראה הדיפרנציאלית בכלל ושל העקרונות ליישומה בשילוב כלים דיגיטליים  בפרט. התיאוריה כוללת תיאור קצר של המהות, הרציונל והיסוד המארגן שלה וכן תיאור של תהליך ההוראה-למידה על פי גישה זו והערות באשר ליתרונותיה ולמגבלותיה.

ההיבטים המעשיים כוללים פרקטיקות ליישום ההוראה בדרך זו ודוגמאות מהשדה לאופן היישום שלה בדגש על כלים דיגיטליים המשמשים להוראה בגישה זו. ( כמו עורכי טקסט, גליונות אלקטרוניים ומצגות של google drive או onedrive של מיקרוסופט)

משימת הסיום דורשת התנסות בפועל בנושאים שנלמדו וכתיבת תיעוד מפורט של התהליך במלואו החל משלב התכנון, דרך היישום ועד הרפלקציה.

The course is open. Registration is open

Other courses that may interest you

In CampusIL you can find dozens of courses in various subjects: