שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

صنَّارة الصّيد، الطُّعم والأسماك: نُهُج لتربية التفكير

ينظّم هذا المساق الأدبيات الغنيّة في التربية للتفكير وهو تيار ذو تأثير تربويّ كبير، فهو يقوم على تقسيم هذه الأدبيّات إلى ثلاثة نُهُج: نهج المهارات ونهج الميول ونهج الفهم. في أعقاب هذا المساق سوف يتبيّن ما الذي تريد التربية للتّفكير تحقيقه وكيف يتمّ ذلك.
icon-degrees
קורס
icon-price
חינם
long course
4 שעות בשבוע | 12 שבועות
video play

מה נלמד?

  • تعرف على حركة تعليم التفكير، من خلال خريطة مفاهيمية تقسم الحركة إلى ثلاثة مناهج: منهج المهارات، ومنهج الاستعدادات، ومنهج الفهم.
  • ما هو التفكير الجيد، وبالطبع المهارات والميول والمفاهيم التي ستساعدك على تحسين تفكيرك.
  • كيفية تعليم الطلاب والطلاب والعاملين في أماكن العمل القائمة على المعرفة، على التفكير بشكل أفضل بشكل فعال ونقدي وإبداعي.
  • هل تقوم مدارسنا - وكذلك كلياتنا وجامعاتنا - بتعليم الطلاب كيفية التفكير بشكل جيد؟
  • الإلهام لتطوير بيئات تعليمية جديدة تنمي وتنمي تفكير المتعلمين.

תיאור ארוך

التعرّف على حركة التربية للتّفكير، بواسطة خارطة مفاهيميّة تقوم بتقسيم الحركة إلى ثلاثة نُهُج: نهج المهارات، نهج الميول ونهج الفهم.
ما هو التفكير الجيد، وما هي المهارات، والميول والمفاهيم التي تساعدكم على تحسين تفكيركم؟
كيف نعلّم الطلاب، والعاملين في أماكن العمل المعتمِدَة على المعرفة، للتفكير بشكل ناجع، ناقد وإبداعيّ.
هل مدارسنا وكلياتنا وجامعاتنا تعلِّم طلابها للتفكير الجيّد؟
يقدّم هذا المساق إضاءة لتطوير بيئات تعليمية جديدة من شأنها تحسين وتنمية التّفكير لدى المتعلمين.

  • מוסד ראשי
    מוסד ראשי:
  • מחיר
    מחיר:
    חינם
  • קצב למידה
    קצב למידה:
    מונחה
  • תאריך סיום
    תאריך סיום:
    16/06/2024
  • אורך הקורס
    אורך הקורס:
    4 שעות בשבוע | 12 שבועות
  • שפת הקורס
    שפת הקורס:
    ערבית
  • שפת הכתוביות
    שפת הכתוביות:
    עברית
    אנגלית
    ערבית
  • תעודה
    תעודה:
    אין תעודה
  • קרדיט אקדמי
    קרדיט אקדמי:
    ללא קרדיט אקדמי
  • חלק מתוכניות הלימוד
    חלק מתוכניות הלימוד:
  • ידע קודם
    ידע קודם:
    ללא ידע קודם
בואו נספר לחבר'ה
לינקדאין
פייסבוק

צוות הקורס

ד”ר עביר ותד

מרצה
אקדמיית אלקאסמי

ד”ר עביר ותד היא מרצה וחוקרת במכללת אלקאסמי, ראש המרכז לפיתוח מוקים (MOOCs) ויועצת נשיא המכללה לקידום מעמד האישה. ד”ר ותד בוגרת תואר שלישי מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. מחקר הדוקטורט שלה התמקד בנושא: קורסים פתוחים מקוונים מרובי משתתפים (MOOCs) מבוססי פרויקטים בננו-טכנולוגיה וננו-חיישנים: בחינת מוטיבציה ללמידה וידע. במהלך לימודיה לתואר שלישי הייתה שותפה במוק הראשון שפותח על ידי הטכניון והועלה על הפלטפורמה העולמית Coursera בנושא ננו-טכנולוגיה וננו-חיישנים.
ד”ר ותד סיימה תואר ראשון ותואר שני מהפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון (1998, 2005, בהתאמה). היא סיימה גם תואר שני נוסף בחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון בשנת 2013.
ד”ר ותד השתתפה ביותר מ-20 כנסים בארץ ובחו”ל ופרסמה מאמרים בכתבי עת בינלאומיים. תחומי המחקר שלה מתמקדים בלמידה בסביבת מוקים ,(MOOCs) למידה מבוססת פרויקטים ,PBL למידה מבוססת חקר במעבדות, מוטיבציה ללמידת מדעים, וחשיבה חדשנית.

פרופ’ יורם הרפז

אקדמיית אלקאסמי

פרופ’ יורם הרפז הוא מרצה לחינוך במכללות לחינוך אלקאסמי ובית ברל.
בשנות השבעים הוא למד באוניברסיטה העברית היסטוריה כללית ופילוסופיה (לתואר ראשון) ומחשבת החינוך (לתואר שני). בשנות השמונים היה מורה להיסטוריה ולפילוסופיה ומחנך כיתה בבית ספר בויאר. לאחר שבע שנות הוראה וחינוך היה כתב במקומון הירושלמי “כל העיר”, ובשנת 1992 התקבל למחזור הראשון של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. לאחר סיום לימודיו ב”מנדל” עבד במכון ברנקו וייס. במסגרת עבודתו שם ניהל את הפרויקט “הוראה ולמידה בקהילת חשיבה” וערך את פרסומי המכון.
במהלך עבודתו ב”מכון” נסע לאוניברסיטת הרווארד, שם כתב דוקטורט בנושא חינוך החשיבה בהדרכת דיוויד פרקינס וצבי לם. הדוקטורט הוגש לאוניברסיטה העברית. לאחר תשע שנים במכון ברנקו וייס הצטרף לסגל בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, ובין השנים 2004-2006 ניהל אותו. בשנים 2007-2015 ערך את ביטאון “הד החינוך”.
הרפז פרסם ארבעה ספרים ומאמרים רבים העוסקים בהוראה, בלמידה ובחשיבה.

ד”ר בהאא זועבי

מרצה
אקדמיית אלקאסמי

ד”ר זועבי מונה לאחרונה לדיקן אקדמי באלקאסמי-מכללה אקדמית לחינוך. הוא בוגר החוג להוראה למידה והדרכה באוניברסיטת חיפה בהנחיית פרופ’ גבי סלומון ז”ל. לאחר סיום הדוקטורט שלו בשנת 2013 הוא התמחה בפן המקצועי-יישומי בתחום מצוינות וחדשנות בחינוך ומוביל פיתוח קורסים חדשניים, פיתוח זירות חדשנות, פיתוח חומרי למידה בהקשר של פדגוגיה חדשנית ומוטת עתיד בהשכלה גבוהה ומוביל כנסים בינלאומיים לחוקרים, למורים וגם לתלמידים בתחום החדשנות בחינוך.
ד”ר זועבי משקיע מאמצים רבים בשנתיים האחרונות בהובלת “קולקטיב אימפקט” בתחום החינוך לחדשנות בחברה הערבית במטרה לצמצם פערים ומיצוי פוטנציאל היצירתיות/חדשנות בקרב תלמידים במערכת החינוך בחברה הערבית בהובלת מרכז החדשנות בחינוך שהקים לאחרונה באלקאסמי-מכללה אקדמית לחינוך.

ויסאם כתאני

מפתח הקורס
אקדמיית אלקאסמי

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.