תאריך התחלה

הקורס פתוח

מחיר

חינם

משך הקורס

1 שעות

קורס זה פותח עבור משרד החינוך – והנו חלק מסדרת 'מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!'.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)

מה שתלמדו:

  • להכין את המודרכים לקראת צפיה בשיעור וצילומו.
  • לסייע למודרכים לבחור את קטעי הצילום לצפיה.
  • לבחור את הנושאים לקידום ההוראה ביחד עם המודרכים.
  • לקיים שיח משוב רפלקטיבי, ממוקד במעשה ההוראה ואינו שיפוטי.

 

תיאור:

הקורס מתמקד באחת הדרכים לקיום שיח משוב רפלקטיבי במפגש ההדרכה, בעקבות צפייה בשיעור מצולם של המודרך/ת במטרה לקדם את ההוראה. בחלקו הראשון של הקורס ילמדו המדריכים המשתלמים את עקרונות שיח המשוב הרפלקטיבי בעקבות צפייה בשיעור, תוך חשיפה למפת ממדי ההוראה, ויקבלו מודל לקיום השיח. בהמשך, המדריכים המשתלמים יכינו את המודרך/ת לקראת שיעור הצפייה, יצפו ויצלמו את השיעור (או רק יצפו בשיעור המצולם), יערכו מפגש הדרכה שבו יצפו עם המודרך/ת (או קבוצת המודרכים) בקטע נבחר מהשיעור המצולם ויקיימו שיח משוב רפלקטיבי למטרות קידום ההוראה. ולבסוף יכתבו סיכום רפלקטיבי של תהליכי ההדרכה.

הקורס מתבסס על שתי הנחות עיקריות:

  1. שיח משוב רפלקטיבי בעקבות ייצוגי הוראה מקדם את איכות ההוראה לטווח הארוך.
  2. ייצוגי ההוראה-למידה המצויים בשיעור המצולם הנם אותנטיים ואובייקטיבים כאחד. במהלך הקורס יחשפו המדריכים המשתלמים למודל שיח משוב רפלקטיבי בעקבות צפייה בשיעור מצולם. מודל זה ישמש אותם במפגשי ההדרכה.

מדריכים נדרשים להיכנס לצפות בשיעורים ולקיים דיונים בעקבותיהם (על פי חוזר מנכ"ל).  על מנת שהדיון בעקבות הצפיה בשיעור יהיה אפקטיבי ככל האפשר מוצע למדריכים שימוש במודל השיח הרפלקטיבי בעקבות שיעור מצולם.  המודל המוצע שם את מעשה ההוראה במרכז, מזמן שיח בלתי שיפוטי ולמידה משותפת של כל הנוכחים בשיח. מודל השיח ההדרכתי הרפלקטיבי מהווה אף מודולינג לשיח הוראה רפלקטיבי אותו נשמח שהמורה יישם בהמשך בכיתתו.

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה

צוות הקורס:

הגר אור

מדריכה ארצית

קצת עלי

קורסים נוספים שיכולים לעניין אותך

בואו לגלות עולמות חדשים של למידה במגוון רחב של קורסים מעולים: