תאריך התחלה

הקורס פתוח

מחיר

חינם

משך הקורס

כ- 70 שעות

מה שתלמדו:

  • מהו תכנות מונחה עצמים?
  • איך מתכננים נכון תוכנה מרובת רכיבים?
  • איך כותבים קוד שתומך בהרחבות ותוספים?
  • איך בונים אפליקציות גרפיות כמו משחקים?
  • אילו כלים משמשים לתכנות מתקדם?
  • איך נהוג לשמור ולעבוד עם נתונים?
  • איך מונעים מראש התפשטות של שינויים בקוד?
  • ובעיקר: מה הופך תכנות לתחביב כל כך מהנה?

תיאור:

מתכנתות ומתכנתים יודעים שהבסיס של תוכנה כולל תנאים, לולאות, פונקציות, משתנים וכן הלאה.
האם גם תוכנות גדולות הן פשוט "עוד" מאלה?
מסתבר שלא, כי על הבסיס הזה יושבת שכבה הכרחית נוספת.
נמשיל לבניית בניין: בבסיסו של דבר, האם לא מדובר באבן, טיח, וכלי עבודה? אלה דורשים בפני עצמם מומחיות ונסיון, אבל הם לא מספיקים: אדריכלות היא תורה נפרדת, שיושבת מעל המיומנות הפיסית, והכרחית לא פחות כדי לתכנן ולפתח בניין מרובה קומות.

בקורס תכירו את הפרדיגמה "תכנות מונחה עצמים" שנלמדת ומתורגלת ברחבי העולם כמיומנות חובה לכל מתכנתת ומתכנת. נתכנן תוכנות מורכבות, נכתוב משחקים, נשקול עיצובים שונים, נשייף את יכולות הפיתוח שלנו, נכיר כלים מתקדמים, ונהפוך יחד עם מירי למהנדסי תוכנה.
שפת התכנות בה בחרנו, שלא מונחת היכרות איתה, היא ג'אווה - אחת הבחירות הפופולריות ביותר לכתיבת פרויקטים משמעותיים שחורגים מהיקף של קבצים ספורים.

מדובר בקורס ממושך שיצריך עבודה אינטנסיבית, מחשבה, יצירתיות, ואהבה לתחום. הוא תוכנן בקפידה להיות נגיש לכל מי שמחזיקה או מחזיק בבסיס של תכנות בשפה כלשהי, בלי להתפשר על סטנדרט הרמה של האוניברסיטה העברית.

חובבי וחובבות MOOC-ים יפגשו כאן כמה דרכי הנגשה והכשרה חדשות שבתקווה תמצאו מהנות כמונו.

הקורס פותח והובל על ידי דן ניראל, בעזרתם של בועז מרמלשטיין, שי גינדין, הדס נחשון וכרמל גרוס, ועם ד"ר רועי שוורץ כיועץ.

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה

צוות הקורס:

דן ניראל

מפתח הקורס

קצת עלי

ד"ר רועי שוורץ

מדריך

קצת עלי

קורסים נוספים שיכולים לעניין אותך

בואו לגלות עולמות חדשים של למידה במגוון רחב של קורסים מעולים: