תאריך התחלה

הקורס פתוח

מחיר

חינם

הרישום לשלב היישומי של הקורס סגור כעת, ולא ניתן להגיש את ההתנסות ולקבל קרדיט.

עם זאת, יחידת הלימוד של הקורס פתוחה ללמידה.

קורס זה פותח עבור משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית, והנו חלק מסדרת 'מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!'.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)

מה שתלמדו:

  • פלטפורמה לבניית נתיב אישי לתלמיד.
  • שאלות מנחות לבניית נתיב אישי.
  • בניית פרופיל אישי.
  • עיצוב מפה כיתתית  לקידום התלמידים.
  • פיתוח מרחבים ומבנים לביטוי הנתיב האישי והמשותף.

 

תיאור:

כיצד ניתן להגדיל את המרחב האישי והמשותף בכיתה רבגונית? כיצד ניתן לטפח כיתה רבגונית, הרואה בשונות ומגוון הזדמנות להתפתחות, ללמידה ולמפגש?
בקורס זה נציג פלטפורמה שבבסיסה עומדת השאיפה שכל תלמיד יפתח נתיב אישי (לביטוי חוזקות, חלומות, תחומי עניין ותהליכי למידה), יעמיק את ההיכרות עם עצמו ועם חבריו ויקבל על עצמו אחריות לניהול הנתיב האישי שלו כחלק מקבוצה. כמו כן, כל מורה יבנה מרחבים ותהליכים שיאפשרו לכל התלמידים לממש את עצמם במערך הכיתתי הלכה למעשה.
האמונה שעומדת בבסיס התהליך היא כי תלמידים שחשים שהם מסוגלים, יכולים ויוצרים באחריות אישית ובערבות הדדית, ישאפו להביא את עצמם במלואם, לתרום מחוזקותיהם לחברה, להגיע להישגים בלמידה וליצור קהילה עשירה, מאוחדת, מאפשרת ורבגונית, שיש בה מקום לכולם.
בניית מרחב מגוון בכיתה בכמה שלבים המתפתחים באופן ספירלי ומקביל בו בזמן:
כל שלב עומד בפני עצמו וגם מחובר לאחרים.
צירי התהליך:

  • יצירת נתיב אישי;
  • עיצוב ובניית מפה כיתתית;
  • פיתוח מרחבים ומבנים לביטוי הנתיב האישי והמשותף.

במהלך הקורס יקבל המורה כלים
לשאילת שאלות מנחות לבניית נתיב אישי: מהן החוזקות שלך? מהן החוזקות שלך בתחום הלימוד? במה אתה זקוק לתמיכה? מהם חלומותיך ושאיפותיך? ומה ייחשב בעיניך להצלחה?
כמו כן יקבל המורה כלים לבניית פרופיל אישי ותיעוד התהליך, דרכים וכלים לבניית מפה כיתתית. המפה הכיתתית נועדה לאסוף את כל התהליכים של כל התלמידים במקום אחד המאפשר לראות את התמונה השלמה וחלקיה: חלומות, חוזקות, תחומי הלמידה המעניינים את התלמיד, מטרות וחלומות.
מפת הכיתה מראה את כלל מיפויי התלמידים בו בזמן, לפי תחומים שנבחרים על ידי המורה על פי הצורך.
לסיום, המורה יקבל כלים לבניית מרחבים ומבנים שיאפשרו לתלמידים כפרטים וכקבוצה להביא את הנתיבים האישיים שלהם לידי ביטוי הלכה למעשה ביום-יום.
דבר זה חשוב ביותר, משום שלצד תהליך הניהול העצמי, הכולל קבלת אחריות בבניית נתיב אישי, אנו מודעים לכך שככל שיהיו סביב התלמיד מרחבים רבגוניים ועשירים בהתאמה אישית, הנותנים מענה למגוון, לשונות בלמידה ולריבוי אינטליגנציות, כך יגדל הסיכוי של התלמיד לממש את הנתיב האישי שלו ולגלות את אזורי החוזק והלמידה שלו. ישנם סוגים רבים של מרחבים, כדוגמת מרחבי הלמידה הקיימים בתחומי הדעת, שנעשים מותאמים יותר לשונות בין התלמידים, מרחבי מצוינות ותחומי עניין, מרחבי למידה ברמות ובקצב שונה ועוד.

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה

קורסים נוספים שיכולים לעניין אותך

בואו לגלות עולמות חדשים של למידה במגוון רחב של קורסים מעולים: