תאריך התחלה

02/02/2020

במיוחד לתקופת הקורונה: ניתן ליישם את פרקטיקות ההוראה גם בהוראה מרחוק (לפרטים לחצו כאן)
מה שתלמדו:

  • ליצור חיבור בין דילמות ערכיות בחומר הלימוד לעולם של התלמידים
  • להשתמש בסולם ערכים אישי כדי להכריע בין ערכים מתנגשים בדילמות

תיאור:

איך מקדמים למידה שמבוססת על שיפוט ערכי?
איך גורמים ללומדים להמשיג את הערכים שהם מחזיקים בהם ולשלב אותם בדיון ובלמידה בכיתה?
אלה שאלות שמעסיקות אותנו כמורים במקצועות רבי המלל כשאנחנו מלמדים טקסטים שעולים מהם ערכים שונים. אנחנו מנסים לקדם שיח על ערכים בכיתה, אבל הרבה פעמים התלמידים לא מצליחים להתחבר לנושא ומתייחסים לערכים כאל רעיון זר שמנותק מחיי היום יום שלהם.
בקורס נכיר פרקטיקה שבה התלמידים מגבשים לעצמם סולם ערכים, מנתחים יחד דילמות שלקוחות מתכני הלימוד ולומדים לחבר בין הדילמות הללו לבין הערכים שלהם.
נקבל כלים לכוון את התלמידים לחשיבה שיוצאת מתוך העמדה הערכית שלהם, ומפתחת אצלם מעורבות ויכולת שיפוט ביחס לנושאים הנלמדים.
בהצלחה

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה