תאריך התחלה

הקורס פתוח

במיוחד לתקופת הקורונה: ניתן ליישם את פרקטיקות ההוראה גם בהוראה מרחוק (לפרטים לחצו כאן)

הרישום לשלב היישומי של הקורס נסגר, ולא ניתן להגיש את ההתנסות ולקבל קרדיט.
עם זאת, יחידת הלימוד של הקורס פתוחה ללמידה.
הרישום לשלב היישומי יפתח מחדש בתחילת שנת הלימודים תשפ"א.

מה שתלמדו:

  • יצירת פעילות המקרבת בין התוכן הטקסט לעולם הילד.
  • יצירת פעילות מבוססת שיח.

תיאור:

אחד התפקידים המרכזיים שלנו כמורים בתחומים רבי-המלל הוא לגשר. בנושאים כמו תנ"ך, היסטוריה וספרות, הרבה פעמים אנחנו מגלים שיש פער בין התוכן לבין הקוראים: אנחנו חיים בישראל של 2020, אנחנו לא יודעים איך זה לחיות בחצר המלך שלמה, או איך זה להיות עובד מפעל אנגלי במהפכה התעשייתית… פערים כאלה יכולים להקשות על התלמידים להתחבר לתוכן. שאלנו את עצמנו, ממה בדיוק נובע הפער הזה ואיך נוכל לפתור אותו? התשובה לכך היא - הזדהות. כדי שהתלמידים יבינו לעומק מדוע במשפט שלמה הוא החליט כך ולא אחרת, עליהם להיכנס לנעליים שלו. דרישה זו אולי נשמעת מובנת מאליה, אבל האמת היא שהזדהות היא מיומנות מנטלית, רגשית ואינטלקטואלית מורכבת, שדורשת אימון. בקורס הזה נכיר פרקטיקה שעוזרת לתלמידים להתאמן בדיוק על זה. הפרקטיקה משתמשת בשאלות מנחות כדי לעזור לתלמידים להזדהות עם הדמויות שהם לומדים עליהן, ולהבין את ההבדלים ביניהם לבין הדמויות - אבל גם את קווי הדימיון. למעשה, הפרקטיקה מצמצמת את הפער בין התלמידים לבין התוכן - ועוזרת להם להעמיק את ההבנה שלהם.

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה

קורסים נוספים שיכולים לעניין אותך

בואו לגלות עולמות חדשים של למידה במגוון רחב של קורסים מעולים: