תאריך התחלה

02/10/2019

קורס זה פותח עבור משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית, והנו חלק מסדרת 'מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!'.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)

מה שתלמדו:

  • היכרות עם דרגות קושי שונות של בעיות השוואה מילוליות.
  • פיתוח יכולת קריאה זהירה של טקסט והבנתו.
  • היכרות עם כלי לעיבוד בעיות מילוליות למודל מתמטי.
  • יישום הכלי בכיתה.

תיאור:

תלמידים רבים מתקשים בפתרון בעיות מילוליות על אף שהם שולטים היטב בפעולות החיבור והחיסור. הסיבה לרוב היא דווקא בהבנת הנקרא, כלומר, התלמידים לא מזהים את המודל המתמטי המתואר במילים. הבעיות המילויות מקשרות בין עולם המציאות לבין עולם המתמטיקה. במתמטיקה השפה פורמאלית, קצרה וחד משמעית. בעולם בית הספר נהוג לעסוק בסוגים שונים של בעיות מילוליות. חלק מהבעיות הן "פשוטות" אחרות הן "בעיות לא שגרתיות" או "בעיות פתוחות". בבעיות "פשוטות" גם כן קיימת הבחנה בין סוגים שונים של בעיות.

בקורס זה נעסוק "בבעיות השוואה חיבוריות". בעיות אלה עוסקות בהשוואה כמותית בין שתי קבוצות המתוארות בבעיה. חלק מהמורכבות של הבעיות השונות נובעת מצורת ההצגה המילולית, ועל העוסקים בהוראת מתמטיקה לזהות מורכבות זאת ולזמן לתלמידים את הדרך והכלים לפתרון הבעיות השונות.

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה