תאריך התחלה

02/10/2019

קורס זה פותח עבור משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית, והנו חלק מסדרת 'מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!'.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)


מה שתלמדו:

  • היכרות עם הגדרת המושג "מלה מנחה".
  • היכרות עם תרומת המלה המנחה להבנת משמעות הטקסט המקראי.
  • התנסות בהוראת שלבי הפעולה של מלה מנחה להבנת רעיון מרכזי בטקסט מקראי.

תיאור:

לעיתים, התלמיד מתקשה לאתר בסיפורי המקרא את המסר שהמחבר 'שתל' בפסוקים, כך שלפעמים התלמיד יוצא מהשיעור עם הבנה טובה של העלילה והדמויות אך עם קושי בהבנת רעיון מרכזי הטמון בו. חוסר היכרות של התלמיד עם כלים לניתוח טקסט מקראי (גם בגילאי היסודי) מביאים באופן ישיר לחוסר הבנה ולבלבול. לפעמים קשה למורה לתנ"ך להביא את התלמידים להבנת רעיון מרכזי של הטקסט המקראי. בקורס זה נלמד להשתמש בפרקטיקה של 'מלה מנחה' כאמצעי לזיהוי רעיון מרכזי בסיפור.

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה