תאריך התחלה

02/10/2019

מחיר

חינם

קורס זה פותח עבור משרד החינוך, והנו חלק מסדרת 'מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!'.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)

מה שתלמדו:

  • היכרות עם מונחים מקצועיים – קשב, תפקודים ניהוליים, תלמידאות במיקוד ההתארגנות ללמידה.
  • חשיפה לתיאוריה הנוירופסיכולוגית של ברקלי ויישום תלמידאות.
  • רכישת כלים לבניית תוכנית "אמון ואימון" לשיפור תפקודי התלמיד הנידונים בקורס.
  • ידע וכלים – התנסות עם תלמיד.
  • רפלקציה ושיתוף עמיתים בהתנסות.

תיאור:

מחקרים מראים כי תלמידים עם הפרעת קשב מתאפיינים בתת פעילות ותת התפתחות של האזורים במוח הממונים על תפקודים ניהוליים. פגיעה זו בתפקודים הניהוליים משפיעה על הרגלי הלמידה של התלמידים ועל יכולתם לארגן את למידתם.

תלמיד עם פגיעה בתפקודים הניהוליים מתקשה לממש את יכולתו הלימודית. קושי זה עלול לגרום למצוקה רגשית המתבטאת בתסכול, בהרמת ידיים ובייאוש. מורים רבים מרגישים חסרי אונים אל מול האתגר בהוראה של תלמידים אלה. נמצא שהקניית דרכי פעולה ואימון משפרים את תפקוד התלמיד ואף מסייעים להתפתחות הפעילות באזורים הפרונטליים במוח. זהו מודל אופטימי המביא לתקווה שיש בידי המורה והתלמיד יכולת לחולל שינוי.

הקורס הנוכחי מותאם למורי ביה"ס העל יסודי ומתמקד באוכלוסיית התלמידים עם קשיים בתפקודים ניהוליים. הקורס מתמקד בהתארגנות ובתפקודים הניהוליים של התלמידים.

הקורס מציע למורה כלים לזיהוי, לאיתור ולבניית תוכנית התערבות שתעזור לתלמיד לשפר את ביצועיו. הקורס מוביל להבנת האופן שבו מתנהלים התפקודים הניהוליים, להכרה כיצד פגיעה בתפקודים אלו יוצרת קושי בהתארגנות בסביבה הלימודית ובניהול זמן וכן מוביל ללמידה כיצד שיח הפחת תקווה ו"אמון ואימון" יוכלו לשפר את תפקודו של התלמיד.

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה