תאריך התחלה

02/10/2019

קורס זה פותח עבור משרד החינוך, והנו חלק מסדרת 'מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!'.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)

מה שתלמדו:

  • הבנת משמעות המונחים המקצועיים – קשב, תפקודים ניהוליים, תלמידאות במיקוד תחום ההתארגנות ללמידה
  • חשיפה לתיאוריה הנוירופסיכולוגית של ברקלי ויישום תלמידאות
  • רכישת כלים לבניית תוכנית "אמון ואימון" לשיפור תפקודי התלמיד הנידונים בקורס
  • ידע וכלים – התנסות עם תלמיד
  • רפלקציה ושיתוף עמיתים בהתנסות

תיאור:

מחקרים מראים כי תלמידים עם הפרעת קשב מתאפיינים בתת פעילות ותת התפתחות של האזורים במוח הממונים על תפקודים ניהוליים. פגיעה זו בתפקודים הניהוליים משפיעה על הרגלי הלמידה של התלמידים ועל יכולתם לארגן את למידתם.

תלמיד עם פגיעה בתפקודים הניהוליים מתקשה לממש את יכולתו הלימודית. קושי זה עלול לגרום למצוקה רגשית המתבטאת בתסכול, בהרמת ידיים ובייאוש. מורים רבים מרגישים חסרי אונים אל מול אתגר ההוראה של תלמידים אלה.

נמצא שהקניית דרכי פעולה ואימון משפרים את תפקוד התלמיד ואף עוזרים בהתפתחות הפעילות באזורים הפרונטליים במוח. זהו מודל אופטימי המביא לתקווה שיש בידי המורה והתלמיד יכולת לחולל שינוי.

הקורס הנוכחי מותאם למורי ביה"ס היסודי והוא מתמקד בתלמידים עם קשיים בתפקודים ניהוליים בדגש על התארגנות. הקורס מציע למורה כלים לזיהוי, לאיתור ולבניית התערבות שתעזור לתלמיד לשפר את ביצועיו.

תובא הגדרה של הפרעת קשב ותורחב ההבנה על התפקודים הניהוליים ועל האופן שבו הם יוצרים קושי בהתארגנות בסביבה הלימודית ובניהול זמן. כן יורחב הדיבור על הדרך שבה שיח של הפחת תקווה, וכן "אמון ואימון" יוכלו לשפר את תפקודו של התלמיד.

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה