תאריך התחלה

02/10/2019

קורס זה פותח עבור משרד החינוך, והנו חלק מסדרת 'מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!'.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)

מה שתלמדו:

  • פיתוח תהליכים רפלקטיביים על הכתיבה עבור תלמידים ומורים כאחד, על ידי שימוש בכלים לפיתוח מודעות מטא קוגניטיבית בעקבות כתיבת תשובה.
  • יצירת הסתכלות מחודשת בכלים מקצועיים על תשובה כתובה בדגש על מיומנויות הכתיבה מעבר לתוכן, באמצעות תהליכים רפלקטיבי.
  • היכרות עם סכמות קוגניטיביות לבניית תשובה על פי תחום הדעת.

תיאור:

במהלך ההוראה אנו כמורים נתקלים פעמים רבות בתלמידים המבינים את הנלמד, אך מתקשים להביע את ידיעותיהם בהבעה הכתובה.
כך תשובותיהם במבחנים ובעבודות חסרות מבנה ומצומצמות, כלומר הם מתקשים להבנות את התשובה וכן להרחיב ולפתח את הנדרש למרות שליטה בחומר הנלמד, כאמור.
קורס זה מייצר תשתית להתערבות פרטנית וכיתתית לשיפור ההבעה הכתובה ברמת התשובה אצל תלמידים עם קשיים ו/או לקויות בכתיבה.
הקורס מתבסס על ההנחה כי לימוד ההבעה הכתובה הינו פעילות מורכבת, המחייבת הוראה מפורשת המכוונת לפן הקוגניטיבי והרגשי כאחד.

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה