תאריך התחלה

02/10/2019

קורס זה פותח עבור משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית, והנו חלק מסדרת 'מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!'.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)


מה שתלמדו:

  • להבין את החשיבות של יצירת אקלים כיתתי המעודד ריבוי דעות בשיעורי תרבות יהודית ישראלית וללמוד על תרומתה של אמפתיה לצורך כך.
  • להכיר סוגים שונים של תגובות אמפתיות ואת השיקולים לשימוש בהן בכיתה.
  • להתנסות בהתאמה ושימוש בתגובות אמפתיות במהלך דיון אותנטי בכיתה.

תיאור:

במקצוע תרבות יהודית-ישראלית לימוד הטקסטים יוצר מפגש עם נושאים שנויים במחלוקת במרחב הציבורי. לא פעם דיון המתקיים בכיתה מתלהם, הופך פוגעני וחסר סובלנות ומקשה על הבעת דעות אישיות של הלומדים מחשש לחוסר קבלה והכלה.
גם למורה קיים אתגר משמעותי בהקשר זה הנוגע ליכולת לשמר את להט השיח ועניין הלומדים מחד, אך גם לשמור על דיון ערכי משמעותי המכיל ריבוי דעות מנגד.
בקורס זה נלמד על אמפתיה וכיצד יכולה לעזור ולהתמודד עם האתגר שתואר. בפרט, נלמד על מגוון תגובות אמפתיות בהן ניתן לעשות שימוש במסגרת דיון על מנת ליצור אקלים כיתתי המעודד ריבוי דעות.

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה