תאריך התחלה

02/10/2019

קורס זה פותח עבור משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית, והנו חלק מסדרת 'מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!'.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)

מה שתלמדו: 

  • הכרת כלי דידקטי- קלוז ומה הוא הפוטנציאל שלו לקידום הבנת הנקרא.
  • הכרת סוגי ידע המלווים את הקורא בתיהלוך טקסט.
  • היכרות עם מגוון דרכים ליישום הפרקטיקה במסגרת פעילות הערכת עמיתים.
  • חשיפה ותהליך שיח המלווה את תהליך השלמת המילים ככלי משמעותי לקידום הבנת נקרא.

תיאור:

קשיים בהבנת הנקרא של טקסטים אינם נובעים מעצם היותו של טקסט לא מובן אלא ממידת האינטראקציה של התלמיד עם הטקסט עצמו. כאשר תלמיד אינו מבין את המשמעות של מילה בטקסט, הוא נעזר במיומנויות קוגניטיביות שונות כדי לפצות על כך. כאשר התלמיד אינו מיומן מספיק בכך, אנו נתקלים במצב המוכר של חוסר בהבנת הנקרא. שימוש בכלי "קלוז" שבו משלימים מילים שהוחסרו במכוון מהטקסט, מאפשר לתלמיד לפתח את המיומנויות האלה. אך לא די בשימוש בכלי בלבד וחשוב להשלימו באמצעות דיון, תוך כדי השלמה משותפת של המילים החסרות או לאחר שהילדים ניסו להשלים אותן בכוחות עצמם. הדיון בהשלמות מאפשר הוראה מופרשת של ידע ואסטרטגיות מתוך מה שעולה מתשובות התלמידים.

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה

שאלות ותשובות נפוצות: