תאריך התחלה

02/10/2019

קורס זה פותח עבור משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית, והנו חלק מסדרת 'מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!'.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)


מה שתלמדו:

  • היכרות עם דרכים ליצירת דימוי עשיר וגמיש של מרובעים והבנת הקשרים ביניהם.
  • התנסות בפעילויות המחזקות את הקשרים בין דימוי ויזואלי לבין חקירה אנליטית של המרובעים.
  • יצירת מודעות לקשיים של תלמידים בהוראת נושא המרובעים והיכרות עם דרכים להתמודד עם קשיים אלה.
  • היכרות עם אמצעי המחשה שונים.
  • התנסות ביחידת הוראה המיישמת את הרעיונות הנ"ל.

תיאור:

המרכיב הוויזואלי בגיאומטריה הוא מאד דומיננטי ולעתים מתרחש נתק בינו לבין המרכיב האנליטי, הכולל למשל את ההגדרות, החקירה והקשרים. נתק כזה גורם לכך שדימוי של מושגים גיאומטריים הוא לעתים קרובות שגוי או מוגבל. בקורס זה נתמקד במשפחת המרובעים ונכיר דרכים ליצירת דימוי עשיר וגמיש של סוגי המרובעים ולהבנת הקשרים ביניהם באמצעות חיזוק הקשר בין דימוי ויזואלי לבין חקירה אנליטית. במהלך הלמידה נביא דוגמאות לפעילויות שניתן לשלב בשיעורי המתמטיקה.

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה