תאריך התחלה

02/10/2019

קורס זה פותח עבור משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית, והנו חלק מסדרת 'מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!'.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)


מה שתלמדו:

  • היכרות עם מודל לניתוח שגיאות.
  • תרגול המודל לניתוח שגיאות בנושא שטחים במתמטיקה.
  • יישום המיומנות עם תלמידים.
  • תיעוד ורפלקציה על היישום.

תיאור:

שגיאות הן חלק מובנה מתהליך הלמידה במתמטיקה וחלקן מוכר למורים תחת המושג "שגיאות אופייניות". לא מודבר בשגיאות הנגרמות מחוסר תשומת לב או בילבול, אלא שגיאות הנובעות מתפישות של תלמידים לגבי מושגים ופעולות מתמטיות. היכולת של המורה להכיר את סוגי הבעיות ולזהות אותן היא כלי חשוב שיכול לקדם את תהליכי הלמידה בכיתה. מורה המעלה בפני התלמידים קונפליקטים קוגניטביים שמקורם בשגיאות, מסייע להבניית ידע מתמטי חדש אצל תלמידיו. השלב הראשון בתהליך, אותו נלמד בקורס זה, הוא איתור מקורן של שגיאות של תלמידים בנושא שטחים באמצעות מודלים שמציגים מיון שגיאות שכיחות בכיתה.

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה