תאריך התחלה

02/10/2019

קורס זה פותח עבור משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית, והנו חלק מסדרת 'מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!'.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)

מה שתלמדו:

  • ביסוס ידע בנושא טרנספורמציות וסימטריה.
  • הרחבת ידע על דרכי הוראה קונסטרוקטיביסטיות ופיתוח לומד פעיל.
  • פיתוח תפיסה חזותית במישור.
  • הרחבת הידע הדידקטי על הוראת סימטריה, מקבילות ומאונכות ומצולעים.

תיאור:

החשיבה הויזואלית היא היכולת לראות בדימיון את מה שאנחנו יכולים לראות בעיניים. תלמיד שהיכולת הזו אינה מפותחת אצלו דיה יתקשה לאבחן סיטואציות שונות בצורה אינטואיטיבית כמו למשל, ששלושה מלבנים שסובבו על צירם הינם זהים למרות שהם מונחים בצורה שונה במרחב. אותו תלמיד יתקשה בהמשך גם לאבחן שהמלבנים האלה מורכבים משני משולשים זהים ובהמשך הדרך יתקשה גם בחישוב שטחים באמצעות משולשים.

כדי שתלמידים יוכלו ללמוד כיצד לדמיין את התנועה לפני שהיא נעשית בפועל, יש לספק להם התנסויות מתאימות. בקורס זה נחשף למגוון פעילויות המקדמות חשיבה כמותית באמצעות פיתוח ויזאליזציה אצל התלמידים.

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה