תאריך התחלה

הקורס פתוח

במיוחד לתקופת הקורונה: ניתן ליישם את פרקטיקות ההוראה גם בהוראה מרחוק (לפרטים לחצו כאן)

הרישום לשלב היישומי של הקורס נסגר, ולא ניתן להגיש את ההתנסות ולקבל קרדיט.
עם זאת, יחידת הלימוד של הקורס פתוחה ללמידה.
הרישום לשלב היישומי יפתח מחדש בתחילת שנת הלימודים תשפ"א.

קורס זה פותח עבור משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית, והנו חלק מסדרת 'מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!'.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)


מה שתלמדו:

  • הבהרת הקשר בין ויזואליזציה לבין חוש כמותי, וחשיבותו בהוראת מתמטיקה.
  • היכרות עם 3 כלים פשוטים לפיתוח ויזואליזציה אצל תלמידים ביסודי.
  • יישום לפחות אחד מהכלים בכיתה.

תיאור:

הוראת מתמטיקה רק באמצעות ייצוגים מספריים וסמלים כתובים אחרים עלולה "לחסום" את ההבנה של חלק מהתלמידים. במהלך חשיבה מתמטית מופעלים האזורים האחראים על ויזואליזציה. ויזואליזציה היא היכולת, התהליך והתוצר של יצירה, פירוש וחשיבה עם ועל תמונות, דיאגרמות ותרשימים במוח, על נייר או באמצעות עזרים טכנולוגיים במטרה לקודד מידע ולתקשר אודותיו, לחשוב על רעיונות לא מוכרים ולפתח את ההבנה. באופן טבעי, אנחנו נוטים לחשוב שוויזואליזציה קשורה רק ללימודי גאומטריה, אך בהיסטוריה של המתמטיקה יש דוגמאות רבות לקשר שבין חשיבה כמותית, חשיבה מרחבית וויזואליזציה. היכולת להמחשה חזותית מאפשרת פיתוח הבנה אינטואיטיבית של רעיונות באמצעות תמונות שנוצרו בראש ובכך ומפתחת תובנות מעמיקות ומפתיעות. כדי להשיג כזו הבנה, הוויזואליזציה צריכה להיות חלק אינטגראלי משיעורי המתמטיקה

הקורס פתוח. ההרשמה פתוחה

קורסים נוספים שיכולים לעניין אותך

בואו לגלות עולמות חדשים של למידה במגוון רחב של קורסים מעולים: