تاريخ البدء

المساق مفتوح

السعر

مجانًا

הרישום לשלב היישומי של הקורס סגור כעת, ולא ניתן להגיש את ההתנסות ולקבל קרדיט.

עם זאת, יחידת הלימוד של הקורס פתוחה ללמידה.

קורס זה פותח עבור משרד החינוך – והנו חלק מסדרת ‘מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!’.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)

מה שתלמדו:

  • זיהוי אמצעים לשוניים שיעזרו לתלמידים להבחין בין עובדה לבין דעה
  • שימוש בפעילות בכיתה בה התלמידים חוקרים את הטקסט

 

الوصف:

תלמידים רבים מתקשים לזהות בטקסט את דעתו של הכותב או הדובר ולהבחין בינה לבין עובדות המוצגות בטקסט. כשהדעה כתובה במפורש (לדוגמא- לדעתי, אני סבור וכו') קל יותר לתלמידים להפריד בין העובדות בטקסט לבין דעתו של הכותב או הדובר. אך במקרים רבים הוא משתמש באמצעים לשוניים מגוונים על מנת לטשטש את דעתו. הוא מנסח אותה כך שתהיה דומה להצגת עובדה, במטרה לשכנע את הקוראים בצדקתו. לכן נקראה לדעה כזו "הדעה שהתחפשה" לעובדה. במקרים אלה משימת הזיהוי בין עובדה לדעה מאתגרת יותר.
בקורס נראה כיצד יכולים התלמידים לחקור טקסט, לזהות בתוכו את הדעות הנסתרות ובעזרתן להתייחס לכתוב בצורה ביקורתית מתוך הקשר.

المساق مفتوح. التسجيل مفتوح

مساقات إضافية ممكن ان تثير اهتمامك

إنضموا لتكتشفوا عوالم جديدة من التعليم في مساقات مختلفة بمواضيع ممتازة: