تاريخ البدء

المساق مفتوح

במיוחד לתקופת הקורונה: ניתן ליישם את פרקטיקות ההוראה גם בהוראה מרחוק (לפרטים לחצו כאן)

הרישום לשלב היישומי של הקורס נסגר, ולא ניתן להגיש את ההתנסות ולקבל קרדיט.
עם זאת, יחידת הלימוד של הקורס פתוחה ללמידה.
הרישום לשלב היישומי יפתח מחדש בתחילת שנת הלימודים תשפ”א.

קורס זה פותח עבור משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית, והנו חלק מסדרת ‘מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!’.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)

מה שתלמדו: 

  • הכרת כלי דידקטי- קלוז ומה הוא הפוטנציאל שלו לקידום הבנת הנקרא.
  • הכרת סוגי ידע המלווים את הקורא בתיהלוך טקסט.
  • היכרות עם מגוון דרכים ליישום הפרקטיקה במסגרת פעילות הערכת עמיתים.
  • חשיפה ותהליך שיח המלווה את תהליך השלמת המילים ככלי משמעותי לקידום הבנת נקרא.

الوصف:

קשיים בהבנת הנקרא של טקסטים אינם נובעים מעצם היותו של טקסט לא מובן אלא ממידת האינטראקציה של התלמיד עם הטקסט עצמו. כאשר תלמיד אינו מבין את המשמעות של מילה בטקסט, הוא נעזר במיומנויות קוגניטיביות שונות כדי לפצות על כך. כאשר התלמיד אינו מיומן מספיק בכך, אנו נתקלים במצב המוכר של חוסר בהבנת הנקרא. שימוש בכלי "קלוז" שבו משלימים מילים שהוחסרו במכוון מהטקסט, מאפשר לתלמיד לפתח את המיומנויות האלה. אך לא די בשימוש בכלי בלבד וחשוב להשלימו באמצעות דיון, תוך כדי השלמה משותפת של המילים החסרות או לאחר שהילדים ניסו להשלים אותן בכוחות עצמם. הדיון בהשלמות מאפשר הוראה מופרשת של ידע ואסטרטגיות מתוך מה שעולה מתשובות התלמידים.

المساق مفتوح. التسجيل مفتوح

שאלות ותשובות נפוצות:

مساقات إضافية ممكن ان تثير اهتمامك

إنضموا لتكتشفوا عوالم جديدة من التعليم في مساقات مختلفة بمواضيع ممتازة: