تاريخ البدء

المساق مفتوح

السعر

مجانًا

במיוחד לתקופת הקורונה: ניתן ליישם את פרקטיקות ההוראה גם בהוראה מרחוק (לפרטים לחצו כאן)

השלב היישומי של הקורסים המקנה לגמול פתוח עבורכם החל מה – 04.05.21.
המעוניינים לעבור לשלב היישומי מוזמנים להירשם בטופס המצורף לכל קורס בסיום פרק הלמידה.
ניתן להירשם ולעבור לשלב היישומי עד התאריך 30.06.21.
– שימו לב –
• כל יישום קורס מקנה 10 שעות לגמול.
• בשונה משנים קודמות, החל מהשנה, תשפ”א, לא ניתן לצבור ולהעביר שעות לצבירת גמול לשנים הבאות. יש לסיים את צבירת השעות (גם משנים קודמות) לשם קבלת גמול, השנה!

למידע מפורט ולשאלות אודות החלק היישומי בקורסי המיקרו לחץ כאן 

קורס זה פותח עבור משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית, והנו חלק מסדרת ‘מיקרו-קרדיטציה. קצר ולעניין!’.(להסבר על המודל לחצו כאן, לצפייה בקטלוג המלא לחצו כאן)

מה שתלמדו:

  • הבהרת הקשר בין ויזואליזציה לבין חוש כמותי, וחשיבותו בהוראת מתמטיקה.
  • היכרות עם 3 כלים פשוטים לפיתוח ויזואליזציה אצל תלמידים ביסודי.
  • יישום לפחות אחד מהכלים בכיתה.

 

الوصف:

הוראת מתמטיקה רק באמצעות ייצוגים מספריים וסמלים כתובים אחרים עלולה "לחסום" את ההבנה של חלק מהתלמידים. במהלך חשיבה מתמטית מופעלים האזורים האחראים על ויזואליזציה. ויזואליזציה היא היכולת, התהליך והתוצר של יצירה, פירוש וחשיבה עם ועל תמונות, דיאגרמות ותרשימים במוח, על נייר או באמצעות עזרים טכנולוגיים במטרה לקודד מידע ולתקשר אודותיו, לחשוב על רעיונות לא מוכרים ולפתח את ההבנה. באופן טבעי, אנחנו נוטים לחשוב שוויזואליזציה קשורה רק ללימודי גאומטריה, אך בהיסטוריה של המתמטיקה יש דוגמאות רבות לקשר שבין חשיבה כמותית, חשיבה מרחבית וויזואליזציה. היכולת להמחשה חזותית מאפשרת פיתוח הבנה אינטואיטיבית של רעיונות באמצעות תמונות שנוצרו בראש ובכך ומפתחת תובנות מעמיקות ומפתיעות. כדי להשיג כזו הבנה, הוויזואליזציה צריכה להיות חלק אינטגראלי משיעורי המתמטיקה.

المساق مفتوح. التسجيل مفتوح

مساقات إضافية ممكن ان تثير اهتمامك

إنضموا لتكتشفوا عوالم جديدة من التعليم في مساقات مختلفة بمواضيع ممتازة: