מי אנחנו?

אורנים, המכללה האקדמית לחינוך, היא מוסד להשכלה גבוהה המעניק תואר ראשון, תואר שני ותעודת הוראה לאנשי חינוך, במגוון רחב של תחומים ומקצועות, ממדעי הרוח והחברה ועד מדעים מדויקים ומדעי הטבע.
אורנים נוסדה על ידי התנועה הקיבוצית, על גבעה ירוקה וקסומה, מתוך אמונה בכוחו של החינוך ליצור חברה מתוקנת על יסוד השכלה, ערכים ואהבת הזולת, הארץ והמדינה.
אורנים מקיימת מסורת של איכות ומקצועיות ופועלת מתוך מודעות להקשרים אקטואליים, בעלת מוניטין בשל בקיאותה בשדה החינוכי, בעלת יכולת תגובה לרחשי השטח וצמיחת התאוריה והמחקר מן הפרקטיקה.
אורנים היא בית לאנשים הרואים בחינוך את ייעודם. בליבה קהילת מחנכים ויוצרים, הוגים וחוקרים, אנשי אקדמיה, ספר ומעשה, הפועלים בהתמדה בשדה החינוכי כדי לבסס חברה ישראלית לומדת, הגונה, שוויונית וצודקת.
אורנים היא בית יוצר בו חוויית לימוד אקדמית מוקפדת מתרחשת בשגרת חיים של שותפות אזרחית, בקמפוס רב-תרבותי המעודד ריבוי זהויות.
אורנים שואפת להשפיע על החברה הישראלית ולהביא לשינוי חברתי ושיפור איכות החיים באמצעות הכשרת אנשי חינוך מובילים בקהילותיהם, ובאמצעות רשת קשרים ענפה ושיתופי פעולה בין המכללה למוסדות חינוך וקהילות מקומיות וכן, אורנים יוצרת זיקה בין ישראל לבין העולם והתפוצות.
אורנים הינה מרכז ארצי ובינלאומי של ידע, חקר ודיון, לימוד אקטואלי והובלת עשייה חברתית-סביבתית.
אורנים מעודדת פעילות סטודנטים בקהילות מגוונות ומעודדת את הקשר בין האקדמיה לשדה בשיתוף פעולה עם מוסדות החינוך והרשויות המקומיות מתוך הקשבה הדדית ועל יסוד יחסים בין אירגונים אוטונומיים, אחראיים ובעלי דרך ברורה.
מכללת אורנים מדורגת במקום הראשון בארץ בשביעות רצון מאיכות ההוראה בקרב המכללות לחינוך מסקר שערכה באוקטובר 18 התאחדות הסטודנטים, שבחן את מידת שביעות רצונם שם הסטודנטים ממערכת ההשכלה הגבוהה.

קורסים

2

מרצה

2

המרצים של מכללת אורנים
ד"ר מיכאל מוטולה

מרצה שותף

ד"ר מיכאל מוטולה
מרצה שותף | מכללת אורנים

דיקן הסטודנטים במכללת אורנים משנת 2016 ועד היום, מרצה וחבר סגל במכללה. ראש תכנית "הדרה" תואר שני מ – 2015 ועד 2016. מחקריו עוסקים באמפתיה בחינוך, פדגוגיה מתבוננת, גזענות בחינוך, מיומנויות חיים רב-תרבותיות וקונפליקטים בין קבוצות בחברה הישראלית.

קצת עלי

ד"ר סופי ברזילי

ד"ר סופי ברזילי
| מכללת אורנים

ד"ר לחינוך, מנחת מורים להתפתחות ולצמיחה בשילוב כלים רוחניים. מרצה במכללות ובבתי ספר, מנחת סדנאות מיינדפולנס ופסיכולוגיה חיובית להתפתחות אישית ומקצועית. מקדישה את חייה להתבוננות פנימית, שלה ושל אחרים, בעצמם, באופן אקטיבי.
מקדמת את נושא המיינדפולנס בחינוך כביטוי לפדגוגיות חדשניות בחינוך ובכלל זה פיתוח ושילוב הנושא במתווה ההשתלמויות הפורמלי, בו מורים, תלמידים ומנהלים לומדים למדוט, להקשיב לעצמם ולאחרים ולפתוח את הלב. מנהלת שותפה ב"מרכז לפדגוגיה מתבוננת" באורנים, חברה ב"מרכז לחקר וטיפוח רוח האדם" באוניברסיטת חיפה.

 

קצת עלי